کاهش ۲۳ درصدی سرقت منزل نسبت به سال گذشته در کرمانشاه/۳۴۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۲۳ درصدی سرقت منزل نسبت به سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: سه تن و ۴۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، مهدی حاجیان ظهر امروز یکشنبه (۲۷ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانش رسانه‌ یکی از مؤلفه‌های بزرگ قدرت ساز در جهان میان مردم و مسئولین است.

وی افزود: محتوای هدفمند محتوایی است که بتواند از حریم ما صیانت کرده و اجازه ورود داده‌های غلط به جامعه ما را ندهد، باید در نظر داشته باشیم که مردم باید بر مبنای عینی احساس امنیت ذهنی را داشته باشند و این امر به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲، سرقت افزایش ۱۷ درصدی داشته و همچنان در حال پیشرفت بود، اما با تغییر الگوی مقابله با جرم، پاسخگویی به مردم، مطالبه از نهادهای مرتبط و کنترل مجرمان سابقه دار این کاهش چشمگیری داشت.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت و تخریب هر سرقت متفاوت است و این امر در سرقت منزل بسیار محسوس است، به همین دلیل تمرکز ویژه‌ای بر سرقت‌ منزل داشتیم و در این راستا توانستیم این نوع سرقت را ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهیم.

حاجیان ابراز کرد: تعداد زیادی از سارقان منازل را دستگیر کرده و افراد دارای سابقه را تحت رصد قرار دادیم، در خصوص پابندهای الکترونیک نیز در حال پیگیری هستیم و به زودی این امر نیز محقق می‌شود.

وی تشریح کرد: در بحث سرقت خودرو نسبت به سال گذشته کاهش ۱۹ درصدی داشتیم، همچنین برای همکارانی که سارق را همراه با مال مسروقه دستگیر کنند پاداش قرار داده شد، استفاده از ابزار هوشمند در این راستا نیز از شهریورماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: در حوزه سرقت مغازه نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد، در قاپ زنی ۲۳ درصد و در سرقت محموله منفی ۶۰ درصد کاهش داشته‌ایم، جمع کل سرقت‌های مهم تا کنون منفی ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ۲ سرقت در استان همچنان در حال افزایش هستند که نخست مربوط به سرقت احشام است،‌ عدم مراقبت دامداران و قیمت بالای گوشت از دلایل افزایش سرقت آن محسوب می‌شود، در مجموع این سرقت ۱۲ درصد افزایش داشته و به ۱۸ درصد رسیده است.

حاجیان افزود: سرقت به عنف شامل سرقتی است که با زور و تهدید رخ دهد، این امر نیز در استان ما افزایش ۱۷ درصدی داشته است، به سارقان هشدار می‌دهیم که به زودی به سراغ آنها آمده و زمین گیرشان خواهیم کرد، ائتلاف ضربت ما با دریافت آموزش‌های ویژه از فروردین‌ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه سرقت‌های جزئی که در ابتدای سال افزایش ۳۷ درصدی داشت، اکنون با کاهش ۲۷ درصدی به ۱۰ درصد رسیده است، همچنین تعداد معتادان متجاهر نیز کاهش یافته و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط در راستای افزایش ظرفیت کمپ‌ها معتاد متجاهری نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: جمع کل سرقت‌ها نسبت به سال گذشته منفی ۲ درصد بوده، در سال جاری یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۶۷ تماس با فوریت‌های پلیس گرفته شده که از این تعداد ۴۴۴ هزار و ۹۹۶ تماس عملیاتی شده است.

حاجیان یادآور شد: امسال ۹۱ درصد از قاتلان در استان شناسایی شدند که این آمار از آمار کشوری بالاتر است، همچنین نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی در کشفیات سلاح داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: تعداد خرده فروشان مواد مخدر که از ابتدای سال دستگیر شده‌اند ۶ هزار و ۳۴۸ نفر است که نسبت به دستگیری سال گذشته افزایشی بالغ بر ۱۲۰ درصد داشته است، قانون بر اساس وزن مواد مخدر مکشوفه با مجرمان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان مواد مخدر مکشوفه امسال سه تن و ۴۰۱ کیلوگرم بوده، ۲۴۸ قاچاقچی باندی و ۴۱ باند دستگیر شدند، ۱۵۵ خودرو توقیف شده و ۱۳۸ عملیات برقرار شده است.

وی ادامه داد: قرارگاه کاهش تصادفات ترافیکی به منظور کنترل تصادفات در مرکز پرتراکم ایجاد شد و از این طریق مشکل ترافیکی قزانچی و میدان صنعت رفع شده است، ‌سال آینده این قرارگاه در میادین و معابر شهر برقرار و با با مأمورانی که ترک فعل کنند برخورد جدی خواهد شد.

حاجیان خاطرنشان کرد: طرح «هر کلانتری یک شهر» به منظور تسلط بر محدوده هر کلانتری بوده و اکنون پایلوت برای پنج کلانتری ایجاد شده است، ایستگاه پلیس راهور میدان آزادی به صورت مستقیم رصد و پایش را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: پاسخگو بودن و استفاده از تکنولوژی از جمله برنامه‌های در دست کار برای سال جدید است، برای رصد چهارشنبه سوری نیز از پهباد استفاده کردیم و سامانه هوشمند نیز در معابر شهری تعبیه شده است.

حاجیان تشریح کرد: بیش از ۹۰ درصد جرائم سایبری شناسایی شده و بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال از اموال مردم به آنها بازگشته است، گشت پلیس فتا به صورت فیزیکی و مجازی برای عید نوروز فعالیت خواهد کرد.

وی ابراز کرد: گشت مجازی پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته در حال پایش فضای مجازی و صفحات خواهد بود و گشت فیزیکی از ۲۹ اسفندماه افرادی که دارای دستگاه پز هستند را رصد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: پویش آموزشی و پیشگیرانه نیز آغاز شده و تمامی مردم می‌توانند در آن حضور یابند، مسدود سازی حساب‌های مقصد کلاهبرداری نیز در حال انجام است که در این مورد مردم باید سرعت عمل لازم را در اطلاع رسانی به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اداره فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده پیگیری درخواست‌ها و شکایات مردم است.

حاجیان افزود: در زمان انتخابات پلیس هشت هزار نیرو را به کارگیری کرد و تمامی صندوق‌ها را پوشش داد، افرادی که تخلف انتخاباتی داشتند شناسایی و تحویل دستگاه قضائی شدند، برای دوره دوم نیز حضور جدی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: آرامش و امنیت در بهار طبیعت شعار سال نیروی انتظامی است، در نوروز امسال مانند همیشه در کنار مردم خواهیم بود و در تفرجگاه‌ها حضور موثر و متفاوتی خواهیم داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =