تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است

شهردار کرمانشاه از تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه خبر داد و گفت ۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، نادر نوروزی شامگاه روز گذشته دوشنبه (۲۸ اسفند ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌ها در شهرداری کرمانشاه با برنامه‌ای آغاز و در هر حوزه کارها مشخص شد.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌ها آماده شده و برای همگان محسوس است و بخشی نیز در سال آینده محقق خواهد شد.

شهردار کرمانشاه در خصوص سفر به کشور چین تصریح کرد: این سفر به دلیل ثبت شهر کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا انجام شد؛ شهر ما دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی است که به وسیله آنها خلاق محسوب شده و شبیه و نظیر آن در دنیا نیست.

وی بیان کرد: ما در ایران جزو شهرهای خلاق هستیم و به همین دلیل باید فعالیت‌های داخلی و خارجی داشته باشیم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری متولی برنامه‌های داخلی مانند معرفی آش‌های کرمانشاه بود.

نوروزی ادامه داد: در حوزه فعالیت خارجی نیز برخی شهرهای جهان ما را دعوت کرده بودند و در این راستا به چین سفر کردیم؛ حضور در نمایشگاه محصولات غذایی با حضور کشورهای خاور دور، کنفرانس نگهداشت محصولات غذایی و حمل آنها و کنفرانس شهرهای خلاق از جمله برنامه‌های سفر بود.

تدوین برنامه پنج ساله برای رفع مشکل آسفالت معابر کرمانشاه

شهردار کرمانشاه در خصوص آسفالت معابر شهر اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای آسفالت خیابان‌ها انجام شده، ما در شهر کرمانشاه دارای بیش از سه هزار هکتار معبر هستیم که ۵۵۰ هکتار جزو معابر اصلی محسوب می‌شود و به آسفالت نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی نیز در طول سال‌ها به کرمانشاه اضافه شده که ۲۶ شهرک الحاق شده به کرمانشاه از این دسته است، کار عمرانی و رفاهی در این شهرک‌ها انجام نشده و اغلب جزو مناطق کم برخوردار جامعه هستند.

نوروزی عنوان کرد: برنامه مدون و مشخصی از سال ۱۴۰۱ برای ترمیم آسفالت انجام شد این برنامه در به صورت پنج ساله تدوین شد که طی آن در هر سال ۲۰ درصد از معابر ترمیم شود، ۲۰ درصد از خرابی‌ها هم اکنون باقی مانده که به تدریج رفع خواهد شد.

وی اذعان کرد: ۱۵۰ هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۱ و ۱۳۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ صرف ترمیم آسفالت معابر شده که در پی آن ۱۹۴ خیابان ترمیم شدند و مجموعاً ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف این امر شده است.

اشتغال زایی در کرمانشاه به‌وسیله مجتمع‌های تجاری و شهربازی

نوروزی بیان کرد: توسعه اقتصادی یکی از اقدامات لازم در کرمانشاه است شهربازی کرمانشاه به وسعت ۱۳/۵ هکتار به فردی برای فعال سازی آن سپرده شده بود که وی این امر را محقق نکرد و دعوای حقوقی در این میان مطرح شد.

وی ابراز کرد: مشکلاتی مانند سند و آب نیز در این شهربازی وجود داشت که این مشکلات رفع شده و ‌طرح‌هایی توسط سرمایه‌گذاران در راستای احداث شهربازی مدرن داده شده، همچنین مصوبه این مکان در شورای شهر مطرح شده است.

شهردار کرمانشاه بیان کرد: این شهربازی در سه فضای آبی، سرپوشیده و روباز برنامه‌ریزی شده و امید است که ساخت آن در سال آینده آغاز شود، پیش بینی ما برای ساخت این مجموعه در سه فاز است که همزمان با استفاده از یک فاز آن فازهای دیگر نیز ساخته شوند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در شهر کرمانشاه یک مرکز خرید بزرگ وجود نداشت و این امر با استفاده از زمینی که متعلق به شهرداری بود در حال تحقق است؛ زمین مذکور ۸۴ هزار متر بوده، بزرگترین مرکز تجاری و اداری غرب کشور خواهد بود و دارای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.

نوروزی اضافه کرد: تله کابین کرمانشاه به مدت ۲۰ سال مطالبه مردم بوده اما به دلیل امکان عدم ثبت جهانی طاق بستان رد می‌شده، با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر کشور قول مجوز داده شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

شهردار کرمانشاه ابراز کرد: مجتمع فیروزه نیز که سال‌هاست نیمه کاره باقی مانده دارای ۵۷ هزار متر مربع مساحت است و می‌تواند در تغییر چهره شهر اثری موثر داشته باشد، در مجموع سرمایه‌گذاری صد هزار میلیارد ریال برای طرح‌ها در شهر کرمانشاه آماده شده است.

خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه

نوروزی عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما ۱۰۸ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در این راستا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دولت گرفته شد، تاکنون ۴۷ اتوبوس وارد ناوگان شهری شده است.

وی ادامه داد: درخواست دریافت یک هزار میلیارد ریال داده شده، قیمت دولتی هر اتوبوس ۵۰ میلیارد ریال است، یعنی پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کرمانشاه ارزش افزوده دارد.

نوروزی ابراز کرد: خط اتوبوسرانی شمال به جنوب یعنی میدان معلم به میدان فردوسی در حال انجام مقدمات بوده و خط اتوبوسرانی شرق به غرب یعنی شهرک کیانشهر به میدان سنجابی در حال برنامه‌ریزی برای اقدام است.

شهردار کرمانشاه افزود: سرانه سفر درون شهری در کرمانشاه ۲/۵ درصد بود که این سرانه در سایر شهرها به ۶۰ درصد می‌رسد؛ در صورتی که پروژه قطار شهری و خط اتوبوسرانی انجام شود سرانه سفر در شهر کرمانشاه به ۳۰ درصد خواهد رسید که این هدف پنج ساله در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اقدام برای تاکسی‌های فرسوده تشریح کرد: هفت هزار تاکسی فرسوده داریم که در این راستا هزار میلیارد ریال اعتبار برای تبدیل به تاکسی جدید یا نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

جلوگیری از تخلف ساختمانی در سال آینده

نوروزی یادآور شد: در سال‌های اخیر نزدیک به ۱۰۰ پروانه‌های شهرداری مرتکب تخلف می‌شدند و علت آنها اقتصادی بود، یعنی ساخت و ساز در شهر فاقد توجیه اقتصادی بود.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: در این راستا اقدامات جدیدی از جمله افزایش جرم تخلفات ساختمانی و تصویب آن توسط شورای شهر، کنترل بیشتر ساخت و سازها و فعال شدن اداره پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق و تعریف تخلفات توسط مهندسین ناظر در سامانه و رصد آن انجام شد.

وی افزود: در راستای اقدامات انجام شده ساخت و ساز غیر مجاز اکنون ۳۰ درصد کاهش یافته است، افزایش سطح اشغال و افزایش طبقات تخلفات ساختمانی محسوب می‌شوند؛ با اعطای یک طبقه تشویقی به ساکنان مناطقی مانند ۲۲ بهمن و کسرا تاثیر بسزایی در ساخت پارکینگ و کاهش تخلفات خواهیم داشت.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در کرمانشاه

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: ۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است، مطابق قانون خدمات دادن به مسکن مهر به شهرداری تحویل داده نشده و پیمانکاران خصوصی متولی آن هستند.

وی ابراز کرد: کمبود شدید نیروی انسانی کارگری نیز مشکل دیگری است، در صورت وجود فرهنگ زباله و پسماند به ازای هر یک هزار نفر جمعیت به ۶ نفر نیرو در شهرداری نیاز است، در حال حاضر چهار هزار و ۴۶۰ نیروی کارگری داریم و با این حساب به یک هزار و ۶۰۰ نیروی دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان تفکیک زباله از مبدا تعریف شده که از سال آینده انجام و از ادارات آغاز خواهد شد؛ در راستای اجرای این طرح شاهد انباشت زباله نخواهیم بود.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: این طرح در ۱۲ بند برای سال ۱۴۰۳ تعریف شده، همچنین منطقه پنج و هفت در حال تحویل به بخش خصوصی است و امکانات این سه هزار هکتار به سایر مناطق شهر تحویل می‌شود.

تحقق ۸۰ درصدی بودجه قطار شهری کرمانشاه

نوروزی ابراز کرد: ۸۴ هزار متر ساخت و ساز برای مولدسازی انجام شده، ایستگاه قطار درون شهری میدان آزادی دارای یک مرکز تجاری و اداری در جمع آن خواهد بود که در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در هر ماه ۶۰۰ میلیارد ریال صرف پروژه قطار درون شهری می‌شود که مجموع سالانه آن هفت هزار میلیارد ریال است، ۷۵ تا ۸۰ درصد تحقق بودجه در خصوص این پروژه صورت گرفته و ۶۳ هزار میلیارد ریال بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

نوروزی افزود: بودجه‌بندی سال آینده در ۴ فصل منابع، میزان تحقق، رشد تورم و نرخ بانک مرکزی و قوانین و مقررات وزارت کشور مشخص شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =