کاهش  ۷.۳ درصدی تردد وسیله نقلیه در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی همزمان با طرح نوروزی ۱۴۰۳

از آغاز اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۹۹۷ هزار وسیله نقلیه در ورودی و خروجی‌های استان آذربایجان‌غربی تردد کردند که ۷.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: از آغاز طرح نوروزی تاکنون کل ترددهای ثبت شده در جاده‌های آذربایجان‌غربی بیش از ۵میلیون و ۶۴۹هزار تردد بود که ۶.۳۰ درصد کاهش داراست.

وی تصریح کرد: فاصله غیرمجاز با ۴.۳۹درصد بیشترین سهم از تخلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

دست نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعتی در استان توسط وسایل نقلیه ۲۲۳ ساعت است، اظهار کرد: در مجموع ۱۰روز گذشته از اجرای طرح نوروزی، ساعات اوج تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ ثبت شده است.

این مقام مسئول یاد آور شد: طبق رصد دستگاه‌های تردد شمار در سطح استان، خودروهای سواری و وانت بار با بیش از ۵میلیون و ۲۲۳هزار تردد، خودروهای سنگین با بیش از ۴۲۶هزار تردد و اتوبوس با ۲۶هزار و ۸۱تردد بترتیب بیشترین میزان تردد را در جاده‌های آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیشترین میزان تردد را از آغاز طرح نوروزی تاکنون، محور ملکان - میاندوآب با ۱۷۷هزار و ۱۴۷تردد داشته است.

وی درخصوص آمار تردد در روز گذشته نیز گفت: در دهمین روز از اجرای طرح نوروزی در مجموع ۶۲۹هزار و ۲۶۵ وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۵.۶۸ درصدی داشته است همچنین در این روز کل ترددهای ثبت شده در ورودی و خروجی‌های استان ۱۱۱ هزار و ۵۵۴ تردد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =