برگزاری دوره‌ آموزشی صنایع‌دستی ویژه بانوان در روستای پالنگان کامیاران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران از برگزاری دوره‌های رایگان صنایع‌دستی ویژه بانوان در روستای گردشگری پالنگان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سعداله نوری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران روز شنبه ١٨ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در این‌باره گفت: هر ساله بنا بر درخواست زنان جوامع محلی و انجام کار کارشناسی توسط این اداره، دوره‌های آموزشی در روستاهای مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران اظهار کرد: روستای پالنگان از جمله روستاهای هدف گردشگری شهرستان است که ظرفیت بالایی در تولید محصولات صنایع‌دستی دارد.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سطح مقدماتی و پیشرفته در پالنگان افزود: در این راستا کلاس‌های آموزشی در رشته‌های ارغوان‌بافی، کُردی‌دوزی، جاجیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی و زیورآلات سنتی به مدت دو ماه در فصل زمستان سال گذشته با شرکت حدود ٧٠ نفر از بانوان در این روستا برگزار شد.

نوری هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را توانمندسازی زنان روستایی و رونق و توسعه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی منطقه بیان کرد و گفت: کارآموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در منزل و یا در کارگاه به تولید خواهند پرداخت و سپس محصولات و اجناس تولیدی خود را در نمایشگاه‌ها معرفی و عرضه می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی شاغلان صنایع‌دستی شهرستان و زنان سرپرست خانوار در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار این اداره قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =