نرخ بیکاری استان کردستان در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ به کمترین میزان خود در یک دهه اخیر رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: نرخ بیکاری فصل پاییز و زمستان ۱۴۰۲ در کردستان به ترتیب به ٩.٧ و ١٤.٣ درصد رسیده است که نشان از کمترین نرخ بیکاری فصلی در مقایسه با فصول مشابه سال های گذشته در طی یک دهه اخیر دارد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ اکبر محمدی اظهار داشت: گزارش اخیر مرکز آمار ایران نشان می‌دهدکه برای دومین فصل متوالی در فصل زمستان ١٤٠٢ نیز مانند فصل پاییز، استان کردستان کمترین نرخ بیکاری فصلی را نسبت به فصل مشابه سال های قبل در طی دهه اخیر را تجربه کرده است.

وی افزود: بررسی آمار منتشر شده توسط مرکز آمار نشان می دهد نرخ بیکاری فصل پاییز ١٤٠٢ در استان کردستان ٩.٧ بوده که کمترین نرخ بیکاری را در مقایسه با نرخ بیکاری فصول پاییز یک دهه اخیر را است. همچنین فصل زمستان ١٤٠٢ نیز با نرخ بیکاری ثبت شده ١٤.٣ درصد با کاهش ٦.٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کمترین نرخ بیکاری را در طی دهه اخیر استان تجربه شده است که همین امر مؤید بهبود فضای کسب و کار و اجرای صحیح سیاست های اشتغال زایی دولت سیزدهم در استان کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد با اقدامات انجام شده دولت از قبیل ایجاد فرصت های شغلی جدید ، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی از محل های مختلف اعتباری از قبیل تبصره ١٨ و .... توانسته است درتعدیل بیکاری و بهبود وضعیت استان در این حوزه نقش مهمی را ایفاء نماید.

در پایان محمدی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردیبهشت ماه سالجاری در کردستان افزود: طرح آمارگیری نیروی کار با هدف شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن اجرا می‌شود و این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان ها و برآورد تغییرات سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح استانها تأمین می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =