سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبر آنلاین می گوید شورای گسترش دانشگاه ها برای ادغام یا انحلال دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایران صلاحیت تصمیم گیری ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبر آنلاین می گوید شورای گسترش دانشگاه ها برای ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران صلاحیت تصمیم گیری ندارد.

به گفته نوراله حیدری دستنایی، وزیر بهداشت در جلسه اضطراری امروز کمیسیون بهداشت به مصوبه ای اشاره کرده که پنجشنبه گذشته توسط شورای گسترش دانشگاه های کشور امضا شده و در آن تصمیم ادغام چهارمین دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور گرفته شده است.

نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت می گویند مرضیه دستجردی امروز در جمع اعضای این کمیسیون و برخی اعضای کمیسیونهای دیگر حاضر شده و با بیان اینکه اختیارات وی در انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، قانونی بوده از خود دفاع کرده، ولی اعضای کمیسیون بنا به استعلام حقوقی اداره امور حقوقی مجلس، این انحلال را در حیطه اختیارات وی محسوب نمی کنند و برای همین باید به دنبال راهکار دیگری باشند.

مخبر کمیسیون آموزش با بیان اینکه اختیارات و صلاحیت ذاتی شورای گسترش دانشگاه ها بیشتر در حوزه توسعه و تشکیل دانشگاه هاست نه محدودسازی، ادغام و انحلال، اظهار داشت: "به نظر می رسد خانم دکتر وحید دستجردی، به نقش قانونی و رای خود در شورای دانشگاه ها نظر دارد، نه صلاحیت این شورا در انحلال، زیرا در انحلال دانشگاه های بزرگ کشور باید شوراهای، برنامه ریزی، اجرایی و نظارتی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون های آموزش و بهداشت و درمان نظر خود را اعلام کنند."

گفته می شود روز پنجشنبه گذشته از طرف شورای گسترش دانشگاه های کشور، مصوبه ای تنظیم شده و در آن به انحلال چهارمین دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور با 26 بیمارستان و نزدیک به 14 هزار کارمند، تاکید شده است.

پیش از این شایعه ای در وزارت بهداشت به گوش می رسید که قرار است وزیر بهداشت و درمان با حضور در جلسه اضطراری روز مجلس، استعفای خود را مطرح کند. فشارهای ناشی از انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان دلیل این تصمیم، عنوان شده بود. با این حال مرضیه وحید دستجردی به خبر آنلاین گفته بود این حرفها دروغ است و او استعفا نداده.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • zoro IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
    0 0
    همان بهتر که وزیر بهداشت استعفا دهد که نتوانسته در مقابل یک تصمیم عجولانه مقاومت کند
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
    0 0
    فقط از ما بهترون صلاحیت دارد,میگم بیایید یک شبه ایران و کومور وونزوئلا و... رو ادغام کنیم,بلکه به اهداف 1404 برسیم