چهارتن از روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران که به دستور وزیر بهداشت هفته گذشته ادغام شد، در نامه ای به محمود احمدی نژاد، از این اقدام حمایت کردند.

چهارتن از روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران که به دستور وزیر بهداشت هفته گذشته ادغام شد، در نامه ای به محمود احمدی نژاد، از این اقدام حمایت کردند.

امضا کنندگان نامه با اشاره به تصمیم معاون رئیس جمهور و وزارت بهداشت در تجمیع امکانات و نیروی انسانی دانشگاه های ایران و تهران، این اقدام را "حرکت ارزشمند" خواندند و پیش بینی کردند "این کار موجب هموار نمودن مسیرها برای رسیدن به اهداف بلند چشم انداز 20 ساله شود."

به نوشته علی ابطحی، جمال الدین سجادی، مهدی فتحی و عباس حسنی، روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران، این اقدام "شجاعانه"، "باعث تحقق نقشه جامع علمی کشور در سایه همت بلند دانشمندان و اعضای خدوم هیات علمی و هم افزایی این توان بالا" خواهد شد.

پیش از این نامه نیز برخی از اعضای هیات علمی این دانشگاه، با فرستادن نامه هایی به وزارت بهداشت، رئیس جمهور و مجلس، به ادغام محل کار خود اعتراض کرده بودند. آنها می گویند این عمل، ادغام نیست بلکه با تصمیم یک شبه تعدادی از مدیران رده بالای وزارتخانه، دانشگاه به نحو غیر قابل قبولی، منحل شده.

هچنین اخباری از استعفای برخی چهره های علمی این دانشگاه در اعتراض به انحلال دانشگاه ایران منتشر شده و فعالان دانشجویی این دانشگاه نیز با فرستادن نامه ای به رئیس جمهور، از احمدی نژاد خواسته اند در مقابل این تصمیم گیری، بایستد.

گفته می شود وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران که هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی ادغام شد، باعث موضعگیری علنی مجلس و تذکر 18 نماینده تهران به مرضیه دستجردی، وزیر بهداشت و مهلت یک هفته ای مجلس برای بازگرداندن وضعیت به حالت پیش از انحلال شد.

با این حال، آخرین اخبار از مجلس حکایت از موضعگیری مجدد برخی از نمایندگان دارد. آنها می گویند هنوز انحلال دانشگاه ایران را غیر قانونی می دانند و معتقدند باید دانشگاه ایران به استان البرز منتقل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    جالب است کسانی که خود باعث ویرانی این دانشگاه شدند از انحلال حمایت می کنند واین واقعیت را نادیده نگیریم که دکتر جایش در مطب است نهمیز مدیریت
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    جالب است کسانی که خود باعث ویرانی این دانشگاه شدند از انحلال حمایت می کنند واین واقعیت را نادیده نگیریم که دکتر جایش در مطب است نه میز مدیریت
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    دکتر حسنی معاون وزیره,انتظار داری چی بگه؟دکتر فتحی هم از عوامل نفوذی دانشگاه تهران تو ایران بوده که هیچ مقبولیتی در مجموعه ایران نداشته و ندارد,دکتر ابطحی رو که حرفشم نزنید,دکتر سجادی هم در 10 سال اخیر رییس نبوده و نمیشناسمش.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    خبرآنلاین به نظرت امروز دانشگاه ایران هیچ خبری نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی بی طرفی
  • ايراني IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    به جز آقاي دكتر سجادي كه مواضع كاملا مشخصي دارد و انتظاري بيش از اين از ايشان نمي رود باقي روسا قدمت يكسال يا كمتر در رياست اين دانشگاه دارند!!!!!!!!! اين در حالي ست كه وزراي سابق بهداشت كه داراي سابقه درخشان و طولاني تري هستند نظري كاملا مخالف با اين روسا دارند!!!!!!!!!
  • رسول IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    معلوم نیس چه خبره. لطفا فضا رو شفاف کنید. این طوری که پیش می ره فقط بازار شایعات و اخبار متناقض داغ می شه. چرا اینقدر اطلاعات ضد و نقیض منتشر می کنید. آخر، مسئولان و روسا و هیات علمی موافق انحلالن یا مخالفن؟
  • هیئت علمی دانشگاه ایران IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    0 0
    90 درصد هیئت علمی مخالف انحلال (بگوئیدادغام!)هستند.
  • كوروش كبير IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مطمئنم كه دانشگاه علوم پزشكي ايران به حالت اوليه خود بر ميگردد.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ميشه يه عكس از دكتر كمال مققصودي برا من بفرستيد؟حياتيه حداقل بگيد از كجاميتونم گير بيارم؟برا نشريه مونه خيلي خوب ميشه مطلبشو با عكس جاپ كنيم مرسي شهرستانمون دوره