پس از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران، مسئولان مختلف بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی، سخنانی را در تایید این کار عنوان کرده اند.

در روزهای واپسین هفته اول پس از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران، مسئولان مختلف بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی، سخنانی را در تایید این کار عنوان کرده اند. در جدول زیر برخی از این اظهارات منعکس شده است.

 

 

نام مسئول

سمت

سخن

دکتر باقر لاریجانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

اکنون با توان بیشتر در جهت تحقق سند چشم انداز می توانیم نقش خود را در منطقه و در جهان ایفا کنیم.  برای اینکه به رسالت ملی خود عمل کنیم و راه را برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در اسناد برنامه ای کشور فراهم کنیم چاره ای جز ادغام نداریم.

دکتر حسین کشاورز

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

کلیه فعالیتهای آموزشی دانشجویان اعم از کلاسها، آزمایشگاه، بخشهای بیمارستانی کما فی سابق در محلهای قبلی خواهد بود و تغییری از نظر محل فعالیتها نخواهیم داشت. همچنین هیچ تغییری در تقویم آموزشی دانشگاه داده نخواهد شد و کلیه فعالیتهای آموزشی مطابق با برنامه تنظیمی ارائه می شود.

 

دکتر محمدعلی چراغی

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران

پیامدهای مثبت این ادغام منجر به افزایش رتبه جامعه آموزش پزشکی ایران در سطح بین المللی خواهد شد. مدارک صادره برای همه دانشجویان یکسان و دارای ارزش واحد است.

دکتر قانعی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

در اینکه این ادغام منجر به دستاوردهای مثبت خواهد شد تردیدی نیست. کسی که قبلا به یک بیمارستان دسترسی داشت اکنون به بیمارستانهای مختلفی دسترسی خواهد داشت و برای دستیاری تخصصی هم همین طور این مسئله صادق است. ضمن اینکه برای هیات علمی هم جذابیت ها بیشتر و نشست های علمی خیلی وسیع تر می شود و در نهایت پتانسیل آنان بالاتر می رود.

دکتر داوود جعفری

رئیس بیمارستان شفایحیائیان

ادغام دانشگاهها در راستای کاهش هزینه های اداری می باشد. مدیریت قوی منجر به هماهنگی و اداره صحیح امور مختلف دانشگاهها شده و مهمترین نقش آن در روند ادغام دانشگاهها، هدایت صحیح فعالیت های آموزشی و پژوهشی در بستر علمی مشترک است.

دکتر نصیری

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)

این اقدام در راستای پیاده سازی اهداف آموزشی و پژوهشی و ارتقاء سطح علمی دانشگاهها صورت گرفته است و با همسو شدن فعالیت ها و کارکردهای دانشگاهها همراه بوده و با رفع مشکلات ناشی از دوباره کاری، موجب صرفه جویی در وقت و انرژی اساتید، دانشجویان و کارکنان می شود.

علی اکبر کائیدی،

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

با توجه به دلایل ارائه شده، این اقدام موجب می شود تا دانشگاه بزرگتری ایجاد شود که باعث ارتقای ر رتبه بندی های علمی و همچنین سایر حوزه های آموزشی و علمی شود.

دکتر کاشانیان

رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی

هیچ گونه انحلالی در این دانشگاه صورت نگرفته و هم افزایی در توان علمی و کاهش بار مسائل بهداشتی درمانی صورت گرفته است. درسال 2008 دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران مجموعه کاملی را ایجاد نمودند و در رتبه بندی بین المللی موفق به کسب رتبه ای بین 400 تا500 شدند و در همین راستا ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران نیز می تواند در ارتقاء علمی این دانشگاهها تاثیر گذار باشد. 

دکتر محمد اکبری

رئیس دانشکده توانبخشی

حضور اساتید دو دانشکده را در کنار یکدیگر را زمینه ای برای کسب موقیت های درخشان در عرصه های آموزشی، پژوهشی است.

مسلم مرودشتی

مدیر بیمارستان شهید مطهری

این تغییر مثبت است و خوشبختانه در جلسه پرسش و پاسخ کارکنان بیمارستان شهید مطهری پس از پاسخگویی به سئوالات حاضرین و رفع دغدغه های فکری آنان، پرسنل همانند گذشته به فعالیت های درمانی خود و خدمت رسانی به بیماران پرداختند.

دکتر رمضان محسن پور

معاون پارلمانی وزیر بهداشت

اگر قرار است ایران از نظر رتبه علمی در افق 1404 رتبه اول منطقه را کسب کند باید تحولات اساسی در سیستم آموزشی کشور ایجاد شود. برای اینکه این تجمیع صورت گیرد این ادغام صورت گرفته است و کارهای زیادی انجام شد. با این اقدام کارهای پژوهشی و قابل ارائه به سطوح بین‌المللی رونق می‌گیرد.

 

دکتر محققی

معاون آموزشی وزیر بهداشت

تمامی برنامه های آموزشی و توسعه آموزش همچنان به قوت خود باقی است و وزارت بهداشت هیچ تصمیمی برای محدود سازی آموزش ندارد.

دکتر حق دوست اسکویی

مشاور رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران

ادغام دو دانشگاه را ادغام نقاط قوت دو دانشگاه است. برنامه های دانشکده پرستاری مانند کارورزی، امتحانات و امتحانات جامع دکتری طبق برنامه های قبل انجام خواهد شد و طی این روال همچون قبل مستلزم همکاری کلیه گروههای آموزشی می باشد.

دکتر درگاهی

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

خوشبختانه با جلساتی که با اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان برگزار کردیم اعتماد سازی خوبی بین دو دانشکده بوجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سابق علوم پزشکی ایران

ما همه سربازان نظام هستیم و باید مطابق این تصمیم برای رسیدن به اهداف نظام و افقی که رهبر معظم انقلاب برای اعتلای نظام ترسیم کرده اند تلاش کنیم.
ما در دانشگاه یک خانواده هستیم و  وقتی آبروی نظام مطرح است باید همه برای حفظ آن تلاش کنیم و موانع را با صبر و بردباری پشت سر بگذاریم تا به اهداف مورد نظر نظام دست یابیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    به خاطر اینه که همه اینایی که نام بردید در سمتشون ابقا شدن
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    خودتون نشستید به هم نون قرض میدید معلوم دم و دستگاه دانشگاه تهران تایید میکنن اگه نکنن باید به عقلشون شک کرد
  • اکبر IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    یک دانشگاه 35 ساله که دکان نانوائی نیست یک شبه منحل گردد تازه نانوائی را هم نمیتوان به این راحتی منحل کرد
  • یک دانشجوی بی هویت! IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    خوب نظر تمام افرادی که ابقا شدند اگر به جز این بود باید شک می کردیم! کاش نظرات 4 نفر مخالف هم این وسط گذاشته می شد!
  • بدون نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    واقعا که!
  • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۰
    0 0
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنر مندی!