« بن همام می ترسید سعیدلو نایب رئیسش باشد» این ماحصل جلسه تقریبا طولانی رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس است با رئیس سازمان ورزش. جلسه ای که صبح امروز در دفتر کار علی سعیدلو برگزار شد.

رئیس سازمان ورزش که بعد از اتفاقات پنجشنبه گذشته ترجیح داد بازی تیم ملی را هم در قطر نبیند و ایران بماند میزبان جلال یحیی زاده ،نماینده مردم تفت بود تا با او درباره بحث های مهمی سخن بگوید. دعوای کلامی میان این نماینده و سازمان ورزش بر سر تصویب وزارتخانه ورزش در هفته ای که گذشت روزهای دشوار رئیس سازمان ورزش را تجدید کرده بود. این دو اما در کنار هم نشستند و به خیلی از مشکلات شان سامان دادند.

مثلا اینکه به یک جمع بندی مشخص رسیدند . اینکه ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدی خیلی هم خوب نیست. یحیی زاده در این باره می گوید:« من هم وقتی حرف های سعیدلو و استدلال هایش را شنیدم نتیجه ام این بود که از همان روز اول هم در مجلس گفته بودیم. اینکه وزارت ورزش نباید سازمان ملی جوانان را هم به همراه داشته باشد. »

اما یکی از نکات مهم دیگری که در این دیدار مطرح شد ماجرای نامه روسای فدراسیون هاست که یحیی زاده درباره ش گفت:«در این مورد هم نکاتی را یادآور شدیم و برای سعدلو تشریح کردم این نوع رفتارهای احساسی می تواند سبب شود که مجلسی ها بیشتر موضع بگیرند. خواستم اگر استدلالی در نقد قانون ما دارند باید آن را در نامه هایی محرمانه و به دور از فضای رسانه در اختیار شورای محترم نگهبان قرار دهند که حالا مسئول رسیدگی به قانون مصوب در مجلس است.»

این گفت و گو آیا ماحصلش عقبگرد مجلس از مصوبه اش می تواند باشد. به خصوص که رئیس جمهور هم از این طرح انتقاد کرده بود؛« رئیس جمهور هم دغدغه شان همین تداخل قانونی درباره کاهش وزارتخانه ها و تاسیس وزارتخانه جدید بود که خیلی های دیگر هم هنوز نسبت به آن تردید دارند. البته بحثی هم درباره عجولانه بودن طرح گفتند که این طور نیست ما از دو سال قبل روی این طرح کار کردیم . حتی مرکز پژوهشهای مجلس هم گزارش جامعی را درباره این طرح داشته است. اما در این باره که اگر شورای نگهبان طرح را دارای ایراد بداند چه اتفاقی می افتد فکر می کنم فضای مجلس در این زمینه رفع ایراد ها و دفاع از تشکیل وزارتخانه ورزش باشد. »

اما یکی از مهمترین انقادهای جدید یحیی زاده از سعیدلو در ماجرای انتخاب هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا و بحث کناره گیری علی کفاشیان بوده است. حرف هایی که این نماینده مجلس حالا با شنیدن نظرات رئیس سازمان ورزش نظرش به کلی نسبت به آنها عوض شده است. درحالی که یحیی زاده هم تا قبل از این مثل بسیاری معتقد بود که کفاشیان مجبور به استعفا شده حالا خیلی این نظر را صادق نمی داند. او در این باره می گوید:« این طور که سعیدلو برایم تشریح کرد ، بن همام از این می ترسیده که یک نایب رئیس قدرتمند در تشکیلاتش باشد که مثل دیگر منتخبین بله قربانگو نباشد. او تلاشش را برای رسیدن به این کرسی مهم انجام داده بود اما بن همام شرایطی را ایجاد کرد که یکسری از کشورها رای شان را برگردانند. در مورد کفاشیان هم ماجرا اینگونه بوده که رئیس فدراسیون فوتبال به جمع بندی رسیده ، استعفایش از شرکت در انتخابات می تواند احتمال انتخاب سعیدلو را افزایش بدهد اما متاسفانه بن همام کاری کرده تا این اتفاق نیفتد.»

38

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    با عرض سلام اولا آقای یحی زاده نماینده تفت و میبد است نه تفت خالی دوما الان باید به فکر تیم ملی بود
  • ب IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
    0 0
    جدی بود؟؟؟