طبق جوابیه وزارت کار به خبرگزاری فارس به نظر می رسد طی شش ماه گذشته 600 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

به گزارش سایت دولت وزارت، کار و امور اجتماعی در جوابیه ای به خبرگزاری فارس این خبرگزاری را مورد انتقاد قرارداده است که چرا امار بیکاری در کشور را بزرگنمایی می کند. در این جوابیه  امده است: خبرگزاری فارس به نقل از معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی تعداد بیکاران را سه میلیون و 900 هزار نفر اعلام کرده است. در حالی که جناب آقای فروزان مهر در همایش سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در استان خراسان شمالی گفته‌اند: تحولات جمعیتی در دهه 60 باعث شده است اکنون بااوج تقاضای اشتغال روبرو باشیم.این در حالی است که براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده، در حال حاضر دو میلیون و 839 هزار و 973 نفر در کشور بیکار هستند.

نکته جالب انکه بر اساس اخرین آمارهای رسمی مرکز امار ایران طی فصل بهار سال جاری تعداد بیکاران کشور به رقمی معادل 3 میلیون و 525 هزار و 640 نفر رسیده است که نشان رهنده نرخ بیکاری معادل 14.6 درصد است و رئیس مرکز امار نیز در اخرین مصاحبه مطبوعاتی خود عنوان کرده است نرخ بیکاری فصل تابستان و پاییز را به زودی و به صورت یک جا اعلام می کند.

عادل آذر رئیس مرکز امار ایران عنون کرده است که دلیل این تاخیر اصلاح برخی نمونه گیری ها و برخی مشکلات فنی اماری در ارایه دقیق آمارهای فصل تابستان بوده که رفع شده و به همراه فصل پاییز این ارقام منتشر خواهد.

حال سئوال اینجاست که اگر حتی بنابر ادعای وزارت کار و امور اجتماعی رقم تعدا بیکاران بر اساس آمارهای اعلام نشده مرکز امار ایرانی نزدیک به 2 میلیون و 900 هزار نفر باشد دولت باید طی شش ماهه گذشته بالغ بر 600 هزار شغل در کشور ایجاد کرده باشد و هنوز هیچ مقام رسمی در دولت در مورد ایجاد اینهمه شغل در نه ماهه ابتدای سال 89 هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است و با توجه به انکه این رقم می تواند موفقیتی بسیار بزرگ برای دولت تلقی شود در مورد انتشار اخبار مربوط به این دستاورد بزرگ کوتاهی شده و دلیل این کوتاهی باید مورد ریشه یابی قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    600هزار شغل از بین برد شاید اما ایجاد شغل فکر نکنم
  • حامد IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    میخندیم...!!! حتما کار مردان در خانه مانند ظرف شستن و غذا پختن را هم به آمار اضافه کرده اند...
  • بهار IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    فارس؟ سیاه نمایی دولت؟!!
  • امسا IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام خواهشن آقایان در یک برنامه تلویزیونی بیایند و جاهایی که این 600هزار شغل را ایجاد کرده اند را به مردم تشریح نمایند نکنه شغلهای زیرزمینی که مردم نمی بینند ایجاد کرده اند!!!
  • بدون نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    لطف كرده مشاغلي را كه از بين برده را هم ذكر نماييد. (شركت هاي توليدي كه 50 تا 80 درصد ريزش داشته اند) صنف كفش و كيف ساز ها كه تعطيل طلا ساز ها تعطيل ... سازنده ها تعطيل
  • بدون نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    به قول وزیرارشاد اقای بقائی الان مردم به فکر یارانه ها هستند کسی به کار فکر نمیکند وتا وقتی عسلویه ایران دارد برای چه مردم کار کنند
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    تنها چیزی که مالیات بر ارزش افزوده نداردچاخان است چون اصولا دستگاه چاخان سنج اختراع نشده