روز به یادماندنی حضور زنان در ورزشگاه؛ این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود

از دیشب چندین پیام از دوست و آشنا گرفتم که دیروز چرا نبودی و جایت در ورزشگاه خالی بود و چندین پیام تبریک و...

راستش از زمانی که دو دخترم راضی نشدند با استفاده از بلیط vip در جایگاه ویژه همراهیم کنند، من هم منصرف شدم و ترجیح دادم پای تلویزیون بنشینم و تماشاگر شور و نشاط زنان و دختران سرزمینم باشم.
بعد که رسانه به اصطلاح ملی آن بازی را سر نشان دادن این رویداد ملی و این حضور با شکوه در آورد عطایش را به لقایش بخشیده، ماجرا را لحظه لحظه از فضای مجازی پیگیر شده و به شکرانه سبک قدمی این عزیزان، با اشک شوق در شادی گلباران مقدمشان در ورزشگاه سهیم شدم.

ضمنا برای مشغولیت خودم کاسه ای انار هم دون کردم؛ برایم جالب بود انگار با هر بار سربلند کردن و کنار گذاشتن هر قاچ انار، بازیکنان غیورمان عهدی نانوشته در زدن گل جدید داشتند! خداقوت به همه آنها و همه کسانی که این روز به یادماندنی را برای ملت ایران خلق کردند !

همزمان با نوشتن این مطلب در حال پاسخگویی به دخترانم در مورد مصاحبه اخیرم اینجا نیز هستم که اتفاقا هدف آن تبیین و روشنگری در خصوص سوتفاهمی است در مورد اظهارنظری در دوران مسئولیت در دولت یازدهم که اشاره به «پیگیری نکردن ورود زنان به ورزشگاه ها به احترام مراجع» دارد و ناخودآگاه یاد این بیت می افتم که مدتهاست هر زمان اناری می بینم یا تصویری از آن به چشمم می خورد بر ذهن و زبانم جاری می شود:

«من اناری را می کنم دانه، به دل می گویم:
خوب بود این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود...»

* دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان

* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    15 5
    برید مشگلات مردمو حل کنید و از فسادو فحشا زنان جلوگیری کنید. مشگل زنان مگه فقط ورزشگاه نرفتنشونه.... یکم نگاه مسئولانه ب مسائل داشته باشید
  • محمد رضا كاظمى IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    14 1
    تبريك به شما اين دستاورد بزرگ را ، اين مسأله مشكل اصلى و اساسى كشور بود كه الحمدلله مرتفع شد به همت و كاردانى و تلاش شبانه روزى شما و دوستانتان!
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    8 13
    سرکار خانم ؛ بجای این تبلیغات و مبالغه های نمایشی به فکر حقوق زنان در عرصه های اصلی زندگی و جامعه باشید .... همین موضوع حضور زنان در ورزشگاههای توپ بازی بزودی نمادهایی از هرج و مرج و آسیب جدی بخصوص برای بانوان محترم را به دنبال خواهد داشت بگونه ای که خواهید گفت : عجب کاری کردیم و عجب دانه هایی از این انار نمایان شد ( یک آمار دقیق و کلی از واکنش ها و خُلقیات و رفتارهای شایع و جاری در استادیوم ها و اینگونه تجمعات مرور کنید... واقعا" نمی دانید یا خودتان را زده اید به ندانستن؟؟ ) ..... ابتدا امنیت اخلاقی و اجتماعی و حقوق زنان را بطور کامل اعاده کنید و محترم بشمارید ؛ سپس آنها را به اینگونه جایگاهها دعوت کنید .
  • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    18 6
    نمی دانم چرا برخی مردم تز روشنفکری می گیرند که فقط ورزشگاه که مطالبه زنان نیست و... دوستان عزیزکه غلبا مردان لباس شخصی و تندروهای مذهبی هستید، فرض کنید به شما اجازه ندهند که به سینما بروید، بخ تئاتر بروید، حق تردد در خ ولیعصر را نداشته باشید، به پارک ملت و لاله نباید بروید و... شاید شما هر چند ماه یکبار سینما و تئاتر بروید و تفریح همیشگی شما نباشد ولی در ذهن تان این گزینه ها را برای تفریح مدنظر دارید و بجز نوع فیلم تطابق زمانی، محدودیت دیگری نیز ندارید ولی اگر این حق را نداشتید ؟!! ذهن تان به این سانسور واکنش نشان می داد، اگر حق رفتن به پارک های لاله و ملت را نداشتید گرچه که هر روز و همیشه نمی رفتید ولی هر وقت دلتان می خواست قدمی بزنید و هوایی تازه کنید قطعا این دو پارک جزو آپشن ها محسوب می شد ولی قطعا نیاز اصلی کار، مسکن و آزادی، زندگی خوب و امنیت و... هم باید باشند. لذا داشتن اینها نافی هم نیستند بلکه مکمل هم هستند خانم مولاوردی هم وظیفه شان همین بود.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    4 8
    حالاکه با تاسف زیاد بسیاری ازدلواپسا زنان این سرزمین به شمه ای ازحق والبته بافشارفیفاوتلاش بانوان سوختن یه دختررسیدندچراگزارش گراخرنیمه زنان رادید آیا نباید به ظاهرهم شده بایدوزوداین عزیزان راتبریک میگفت دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد پیش بسوی ازادی زنان برای دوچرخه وموتورسواری وغیره تمامی شبکه های ماهواره ای به نوعی پوشش دادنداین رویدادرا درودبرابران وایرانی