۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۸

علی‌اکبر جوانفکر

آقای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور محترم، هفته گذشته در جلسه هیأت دولت که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه آلاف تحیه و الثناء) برگزار شد، برخی از اعضای دولت در سطح معاونین رئیس‌جمهور را معرفی کرد.

به این ترتیب، اولین تصمیمات رئیس‌جمهور در ارتباط با ترکیب دولت و سلسله تغییرات در دست مطالعه و بررسی، به اطلاع عموم رسید. مهمترین انتصاب صورت گرفته، به آقای اسفندیار رحیم‌مشایی مربوط می‌شود که قرار است در سمت معاون اول رئیس‌جمهور، انجام وظیفه کند. وی پیش از این معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

این انتصاب، با واکنش‌های گسترده و بعضاً هدایت‌شده‌ای همراه بوده است، واکنش‌هایی که قدرت رسانه‌ای یک جریان برتری‌جوی سیاسی را گوشزد می‌کند. این جریان، پیشتر نیز توانست با جوسازی و جنجال خبری، موضوع مدرک تحصیلی آقای علی کردان، وزیر سابق کشور را به مهمترین موضوع مطرح در فضای سیاسی و روانی جامعه و ارکان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور تبدیل کند. همین جریان، اکنون با انتصاب آقای رحیم‌مشایی به سمت معاون اولی رئیس‌جمهور، به مخالفت پرداخته و همه ابزارها و امکانات در اختیار خود را با هدف تحت فشار قرار دادن آقای احمدی‌نژاد جهت بازگشت از این تصمیم، به کار گرفته است. این جریان حتی به تهدیدهای صریح نیز مبادرت ورزیده و از تأثیرات منفی انتصاب آقای مشایی بر تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تأیید وزیران پیشنهادی در دولت دهم سخن به میان آورده است.

نکته جالب توجه در ابراز مخالفت‌ها، آن است که هیچ‌یک از مخالفان دولت به عملکرد و مدیریت آقای مشایی یعنی جایی که به منافع و حقوق مردم ارتباط پیدا می‌کند، اشکال وارد نکرده‌اند و این امر نشان می‌دهد که وی از این جهت، کاملاً موفق بوده است و رئیس‌جمهور در انتخاب وی به عنوان یک مدیر مؤمن، دلسوز، کارآمد و شایسته، درست و با دقت عمل کرده است.

مخالفان انتصاب آقای مشایی، باید پاسخگوی این مسئله باشند که براساس کدام استدلال و منطق قابل دفاع، افراد دارای سابقه رانت‌خواری، سوءاستفاده‌کنندگان از موقعیت‌های رسمی و اداری، سازش‌کنندگان و همصدا شدگان با دشمنان انقلاب و تضییع‌کنندگان حقوق مردم، می‌توانند در برخی از مصادر مهم و حساس کشور حضور داشته باشند و هیچ‌کس هم متعرض به آنها نباشد، اما فردی مانند آقای مشایی فقط به دلیل یک اظهار نظر ساده و هرچند نادرست و با وجود ارائه کارنامه‌های قابل قبول در مسئولیت‌های مختلف، باید از حضور در مصادر امور محروم گردد؟! برای این تناقض رفتاری چه پاسخی وجود دارد؟ چگونه می‌توان پذیرفت که همه ابراز مخالفت‌ها با آقای مشایی دلسوزانه و مبتنی بر دفاع از حقوق مردم است؟!

ما در ایران اسلامی، در یک جامعه آزاد، با نشاط، خلاق و پویا زندگی می‌کنیم و هر کس از دیدگاه خود می‌تواند در باره تصمیمات و اقدامات مسئولان کشور به اظهار نظر، مخالفت، موافقت یا انتقاد بپردازد. این امر از نگاه دولت و رئیس‌جمهور محترم، جزو ویژگی‌های ممتاز جامعه ما و یک فرصت بی‌بدیل و شاخصی مهم برای رشد و پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین پاسخگویی به این اظهار نظرها، به معنای جبهه‌گیری در برابر صاحب‌نظران، نخبگان و اصحاب رسانه نیست بلکه هدف از آن تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق است.

اظهار عقیده در باره مسائل کشور، یک امر مهم، ضروری و ستودنی است اما کسانی که در قوای سه گانه، در مصادر امور قرار دارند باید مراقبت کنند که اظهار نظر آنان به دخالت و دیکته کردن نظرات منجر نشود و اصول قانون اساسی از جمله اصل تفکیک قوا مخدوش نگردد. اظهارات برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در باره تأثیرات منفی ناشی از انتصاب آقای مشایی بر رأی نمایندگان به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، تهدید‌آمیز به نظر می‌رسد و این همان شائبه نگران‌کننده‌ای است که باید از تکرار آن اجتناب شود.

رئیس‌جمهور منتخب با برخورداری از ۲۵ میلیون رأی، حمایت بی‌سابقه ملت ایران را پشتوانه خود دارد. حامیان اصیل آقای احمدی‌نژاد و دولت خادم ملت، به قاعده معقول این حمایت و همکاری پایبندند، با او همراه، همدل و همصدا هستند، به انتخاب وی احترام می‌گذارند، جو زده نمی‌شوند، بازی نمی‌خورند، او را تحت فشار سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌دهند و هر روز نه بر اثر یک تندباد، بلکه با وزش یک نسیم، به این‌سو و آن‌سو نمی‌روند.

رئیس‌جمهور، تصمیمات خود را در حوزه نظام اجرایی کشور به طور مستقل، در چارچوب اختیارات قانونی خود و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، اخذ می‌کند و آن را به مورد اجرا می‌گذارد. تجربه ثابت کرده است که فضاسازی‌های کاذب و جنجال‌آفرینی‌های بی‌اساس نمی‌تواند تصمیم رئیس‌جمهور را تحت تأثیر قرار دهد و صد البته باورهای ایمانی، استواری در مواضع و حرکت در مدار قانون، منافع ملی و حراست از حقوق مردم، تداعی‌کننده یک شخصیت باثبات و پایدار از آقای احمدی‌نژاد در اذهان عمومی است.

سایت مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۳
    0 0
    مطمئنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۴
    0 0
    بی خیال رفیق...یه ذره پنجره رو باز کن هوای جدید بخوری چشم و دلت روشن بشه