به‌دنبال انفجار راکتور شماره 2 نیروگاه داییچی و آسیب‌دیدگی احتمالی بخشی از سازه فولادی متصل به قلب راکتور، سطح تابش رادیواکتیو در نیروگاه به 20هزار برابر و در نواحی جنوبی ژاپن افزایش یافت.

پس از تلاش ناموفق در مهار حرارت فوق‌العاده زیاد راکتور شماره 2 نیروگاه داییچی که به نشت هیدروژن و انفجار در بخشی از سازه راکتور منجر شد، سطح پرتوهای رادیواکتیو در نیروگاه به شدت افزایش یافت و به 20هزار برابر حالت معمول رسید. این مقدار، 400 برابر بیش‌تر از 1000 میکرو سیوِر بر سال است که بدن انسان می‌تواند بدون آسیب دیدن تحمل کند. 

به گزارش خبرگزاری کیودو، به هنگام انفجار باد از شمال به جنوب می‌وزید و به همین دلیل، شدت پرتوهای رادیواکتیو در برخی نواحی جنوبی نیروگاه افزایش یافته است. در کیوتو، پایتخت ژاپن مقادیر اندکی آلودگی رادیواکتیو مشاهده شده است. هنوز از خطرساز بودن این آلودگی‌ها و شدت بحران گزارش ارسال نشده است. 

نخست‌وزیر ژاپن دستور داده است تا شعاع 30 کیلومتری نیروگاه داییچی، منطقه «پرواز ممنوع» اعلام شود. وی همچنین از ساکنان محدوده 20 تا 30 کیلومتری نیروگاه نیز درخواست کرد به دلیل آلودگی احتمالی رادیواکتیو از خانه‌های خود خارج نشوند. 

در راکتور شماره 4 نیروگاه داییچی نیز آتش‌سوزی اتفاق افتاد. این حریق که در بخش سوخت‌های مصرف‌شده رخ داد، خوشبختانه به‌سرعت مهار شد و دیگر خطرساز نیست.

نقشه به‌روزشده در ساعت 10:10 صبح 24 اسفند. نسخه بزرگ را در اینجا ببینید.

پراکندگی مواد رادیواکتیو در ژاپن

نقشه زیر (به‌روزشده در ساعت 9:40) بر اساس اطلاعات منتشرشده تهیه شده و با دریافت خبرهای بیشتر، به‌روز خواهد شد. برای مشاهده نسخه بزرگ‌، اینجا را کلیک کنید.

پراکندگی مواد رادیواکتیو در ژاپن

50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    پايتخت ژاپن توكيو است نه كيوتو!!!!!