تهران ناگزیر است در منطقه هزینه کند/مهمترین مطالبه ایران چیست؟

یک حقوق دان بین الملل معتقد است که ایران باید در منطقه هزینه کند تا مانع از هدف اسرائیل در مقابل کشورمان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا نصری حقوقدانی بین الملل و کارشناس سیاست خارجی در رشته توئیتی به مناسبت روز قدس اهداف اسرائیل درباره ایران را برشمرد و نوشت: در کنار سلاح شیمیایی و بیولوژیک، تخمین زده شده اسرائیل بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد. هیچ سازوکار و نظارت بین‌المللی نیز شامل حال آن نمی‌شود. این یک تهدید جدی نه فقط برای ایرانِ امروز و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی که تهدیدی برای نسل‌های آینده ایران است.

وی ادامه داد:  این ادعا که با تغییر حکومت در ایران یا با «به‌رسمیت شناختن اسرائیل» این تهدید رفع می‌شود نیز ادعای خام و ساده‌لوحانه‌ایست که با اصل احتیاط و دوراندیشی و منطق قدرت هیچ تناسبی ندارد!

وی افزود:در هر شرایطی، مادام که اسرائیل «سلاح کشتار جمعی» دارد، ایران ناگزیر است برای ایجاد توازن و بازدارندگی در منطقه هزینه کند! خلع سلاح اسرائیل و کاهش برد موشکی آن هم باید به مهم‌ترین مطالبه ایران، از مهم‌ترین مطالبات جامعه مدنی و به یک درخواست «رسمی» در مجامع بین‌المللی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در این راستا، انگ «یهودستیزی»، تهمت حمایت از «تروریسم» و فضاسازی و حساسیت‌آفرینی در مورد «هزینه حمایت» از فلسطین و غزه و لبنان و سوریه نیز نباید خللی در طرح و پافشاری بر این مطالبه ملی وارد سازد.

نصری تاکید کرد: این تهمت‌ها و فضاسازی‌ها - و القا اینکه تکاپوی ایران در منطقه صرفاً ریشه در ایدئولوژی نظام و ماجراجویی ایران دارد - دقیقاً به این منظور طراحی شده که بحث «خلع سلاح» به حاشیه کشانده شود.

وی در پایان گفت: هر حکومتی در ایران - و هر شهروند ایرانی - که ذره‌ای دوراندیشی و دغدغه امنیت خود و نسل‌های آینده را داشته باشد از کنار توان کشتار جمعی اسرائیل با اغماض عبور نمی‌کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =