۴ نفر
۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
«عشق و هنر» با ۲۴ تابلو آمد

سجاد صفرنژاد که این روزها نمایشگاهی از آثار خوشنویسی‌اش را در گالری گل‌های داودی به نمایش درآورده است، تاکید می‌کند استقبال کمِ مخاطبان و خریداران از تابلوهای خط، نشان‌دهنده کم‌کاری در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۱ اثر نقاشی‌خط و ۱۳ تابلو خط نستعلیق از سجاد صفرنژاد، امروز  (جمعه ۹ آبان) در گالری گل‌های داودی به نمایش درمی‌آید. این هنرمند خوشنویس، زاده ۱۳۷۱ و هنرجوی دوره فوق‌ ممتاز در انجمن خوشنویسان ایران است.

صفرنژاد درخصوص مقایسه نقاشی‌خط و تابلو خط می‌گوید: «هر کدام جایگاه خود را دارند؛ نقاشی‌خط تازه‌تر است و شاید حدود هشت دهه است که به وجود آمده است. به هر حال هنر نویی است و ادغام خط با تکنیک‌های نقاشی، آثار فاخری را می‌تواند پدید بیاورد. ممکن است عدم استقبال کافی از تابلو خط، به علت کم‌کاری خوشنویسان باشد. امروزه ما نقاشی‌خط را بیشتر تبلیغ کرده‌ایم تا تابلو خط.»

این هنرمند، نقاشی‌خط و نستعلیق دوره ممتاز را نزد باربد یزدانی فراگرفته است و از پدر خود عباس صفرنژاد هم به‌عنوان آموزگار خوشنویسی‌اش نام می‌برد.

او درخصوص عنوان «عشق و هنر» برای این نمایشگاه توضیح می‌دهد: «هر نمایشگاهی پیام هنری خود را دارد؛ عنوان عشق و هنر نشان از درون مایه اشعاری دارد که در تابلوها نگاشته شده‌اند. نسل ما میراث‌دار هنر خوشنویسی است، در حالی که زندگی بسیار ماشینی شده و نیازهای ما به جز نیازهای فرهنگی به خوبی برآورده می‌شوند، این هنر می‌تواند ارتباط زیادی با روح مخاطب برقرار کند و او را از روزمرگی رها کند.»

سجاد صفرنژاد پیش از این سابقه شرکت در نمایشگاه گروهی «نقطه سرخط» در سال ۹۸ را نیز داشته و «عشق و هنر» اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

بازدیدکنندگان می‌توانند از ۱۰ تا ۱۴ آبان‌ (ساعت ۱۶ تا ۱۹) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای این آثار بپردازند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =