بااین برنامه‎‌ها یلدا را مجازی سرکنید؛از پانتومیم تا تماشای دست‌جمعی فیلم

اگر قصد برگزاری مهمانی برای شب یلدا دارید، دست نگه دارید و به جای آن آدرس چند لینک برای اعضای خانواده‌تان بفرستید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امشب یلدای متفاوتی است، یلدایی که پزشکان هشدار داده‌اند که بخاطر شرایط پاندمی باید با تمام یلداهای سال‌های گذشته متفاوت باشد.

بالاخره پس از چند ماه، در هفته‌های گذشته آمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در ایران روندی کاهشی پیدا کرده است و حتی امروز با فوت ۱۷۷ نفر این آمار بعد از مدت‌ها به زیر ۲۰۰نفر رسید، اما بسیاری از پزشکان و متخصصان هشدار داده‌اند که در صورت برگزاری مراسم شب یلدا مانند سال‌های گذشته این امکان وجود دارد که دوباره شیوع ویروس افزایش پیدا کند.

در همین رابطه امروز سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از مردم درخواست کرد که مراسم یلدای امسال به شکل متفاوتی برگزار شد، او گفت: «برگزاری آیین سنتی یلدا در شرایط حال حاضر بیماری در کشور، ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزان‌مان تمام شود. بنابراین از شما هموطنان فهیم کشورمان می‌خواهیم کمک کنید که با برگزاری یلدای امسال دور از هم و به صورت مجازی، شادی بلندتر شدن روزهای پس از شب یلدا را به قیمت بیماری و یا از بین رفتن عزیزان‌مان بدل نکنیم.»

قطعا برگزاری جشن شب یلدا، به شکل مجازی با سال‌های قبل متفاوت است و احتمالا با هیچ اپلیکشینی امکان ایجاد آن صمیمیت و نزدیکی سال‌های قبل با آن وجود ندارد. اما استفاده از برخی نرم‌افزارها می‌تواند بخشی از این مسئله را حل کند و به شما اجازه دهد به به شکل مجازی با اعضای خانواده‌تان صحبت و بازی کنید و حتی فیلم ببینید.

بیشتر بخوانید: چگونه در دوران کرونا دور هم جشن بگیریم؟

با برخی از این برنامه‌ها که در طولانی‌ترین شب سال می‌توانید از آن استفاده کنید، آشنا شوید:

هم دیگر را آنلاین ببینید

ZOOM: احتمالا با این اپلیکیشین در دوران قرنطینه آشنا شده باشید، جمعیت خانواده‌تان هرچقدر باشد شما می‌توانید با استفاده از برنامه در شب یلدا کنار خانواده خود باشید چراکه امکان استفاده از این برنامه تا حداکثر ۱۰۰ نفر وجود دارد. اگر از این برنامه روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید امکان دیدن هم زمان همه مهمانان شب یلدایتان هم وجود دارد، در روی موبایل هم اپلیکیشین به طور خودکار تصویر افراد مختلف را نشان می‌دهد. شاید تنها نقطه ضعف استفاده از این برنامه این باشد که در نسخه رایگان آن امکان تماس بیشتر از ۴۰دقیقه وجود ندارد، پس حواستان به زمان باشد و بعد از آن آماده استفاده از برنامه‌های دیگر هم باشید.

پیشنهاد می‌شود که همین حالا و قبل از برگزاری مراسم با تماس به دیگر اعضای خانواده به خصوص سالمندان، به آن‌ها نحوه استفاده از این اپلیکیشین ساده را یاد بدهید، تا هیچکسی از اعضای خانواده‌تان از این دورهمی آنلاین ۴۰دقیقه‌ای در شب یلدا جا نماند، بعد تماس را آماده کرده و لینک آن را برای دیگر مهمانان بفرستید تا مراسم شب یلدایتان شروع شود. همچنین می‌توانید با اتصال کامپیوتر به تلویزیونتان کیفیت این مراسم را بالا ببرید.

باهم پانتومیم بازی کنید

HOUSEPARTY: اگر پس از پایان تماس ۴۰دقیقه‌ای، اعضای جوان‌تر خانواده قصد دارند دور هم جمع شوند احتمالا هاوس‌پارتی بهترین اپلیکیشن برای این کار است، حداکثر هشت نفر امکان ایجاد تماس تصویری هم زمان در این برنامه را دارند. کافی است در برنامه اتاقی ایجاد کنید و درخواست بدهید تا افراد دیگر به آن وارد شوند، فقط حواستان باشد که آن اتاق را قفل کنید چراکه در حالت معمولی به هر کاربری اجازه می‌دهد که وارد آن اتاق بشود.

 ویژگی منحصر به فرد این برنامه امکان بازی‌ کردن با دیگر دوستانتان هنگام تماس تصویری است. کافی است در ابتدا علامت تاس بالا سمت صفحه را لمس کنید و بعد از انتخاب بازی مورد نظرتان دوستانتان را به بازی دعوت کنید. احتمالا بین بازی‌های این برنامه با با Heads Up - Act it Out, Family Style بیشتر آشنا باشید، این بازی به همان شکل پانتومیم است و بعد از تشکیل گروه‌های سه نفره برنامه بر هر گروه یک کلمه نشان داده و از آن‌ها می‌خواهد با زبان بدن آن را به گروه دیگر نشان بدهند.

یک بازی دیگر Heads Up - Sound it Out است، در این بازی کلمه‌ای بالای سر دوستتان نشان داده می‌شود و شما بدون بیان آن کلمه باید به او کمک کنید تا این کلمه را پیدا کند. بازی‌های دیگری مثل سوال‌های اطلاعات عمومی و ... هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

باهم فیلم ببینید و فال بگیرید

Watch۲gether: اگر قصد دارید تا با دیگر دوستان و اعضای خانواده‌تان هم زمان فیلم ببینید این برنامه برای بسیار ساده و مناسب است، کافی است در نرم‌افزار بدون ثبت نام اتاقی برای چت بسازید و بعد از اضافه کردن دوستانتان به طور هم زمان با آن‌ها فیلم ببینید و چت کنید. امکان برقراری تماس تصویری و صوتی هم هنگام تماشای فیلم در این برنامه وجود دارد. تنها نکته منفی درباره این برنامه این است که امکان تماشای فیلم‌هایی که خودتان دانلود کردید در آن وجود ندارد و تنها می‌توانید موارد مشخص شده در برنامه را تماشا کنید.

همچنین اگر قصد برگزاری مراسم یلدای مجازی را به همان شکل سنتی و همیشگی دارید می‌توانید از برنامه‌های مختلفی جهت گرفتن فال حافظ استفاده کنید، برنای مثال نرم افزاز «فال حافظ واقعی» که تنها فال را برایتان تفسیر می‌کند بلکه به شما اجازه می‌دهد آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =