مهر نوشت:

در حالی که هزار زائر ایرانی 16 ساعت تاخیر پرواز داشته اند روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" دلایل تاخیر پروازهای عمره طی روزهای گذشته را سیاست جدید مسئولان فرودگاه جده اعلام کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی حج اعلام کرد بر اساس خبرهای رسیده از جده پروازهای بازگشت زائران ایرانی از فرودگاه جده با اختلال روبرو شده است.

یکی از زائران ایرانی خبرداده است پرواز ساعت 19دوشنبه انجام نشد و به ساعت 3 بامداد موکول شده ولی هنوز (ساعت 11صبح سه شنبه) پرواز صورت نگرفته است و مسوولان فرودگاه جده حتی چمدانهای زائران ایرانی را دریافت نکرده و زمانی هم برای پرواز مشخص نشده است.

به گفته این زائر ایرانی مسوولان فرودگاه جده علت پرواز نکردن هواپیماهای ایرانی را کمبود کارگر اعلام کرده اند. این در حالی است که پروازهای دیگر کشورها مطابق برنامه در حال انجام است.

وی افزود به زائران ایرانی گفته شده که کنسول ایران در جده در تماسی با مقامات فرودگاه جده با آنها درباره تاخیر پرواز هواپیماهای ایرانی گفتگو کرده و گزارشهای رسیده حاکیست تعداد زائران ایرانی منتظر بازگشت به کشور در فرودگاه جده تا ساعت 11 سه شنبه به حدود هزار نفر رسیده است.

همچنین روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی 'هما' اعلام کرده است: براساس سیاست جدید مسئولان فرودگاه جده در عربستان، از 11 اردیبهشت‌ماه امسال همه پروازهای برنامه‌ای و غیربرنامه‌ای به این فرودگاه از جمله پروازهای ورودی و خروجی عمره از 'پایانه حج' این فرودگاه پذیرش می‌شوند.

براین اساس، همه پروازهای ورودی و خروجی از سایر نقاط به مقصد جده از این پایانه انجام خواهد شد که این موضوع ترافیک سنگینی را متوجه همه پروازها خواهد کرد.

مسئولان فرودگاه جده، هدف از اجرای این برنامه را متمرکز کردن همه پروازها از جمله پروازهای عمره به مقصد این کشور ذکر کرده‌اند.

براساس این گزارش، ظرفیت محدود این پایانه و کافی نبودن امکانات فرودگاهی، ایستایی هواپیما و تاخیر همه پروازها از جمله پروازهای عمره را به همراه دارد بطوری که از زمان اجرای این سیاست تاکنون، تعدادی از پروازهای خروجی این فرودگاه به مقصد ایران با ایستایی و تاخیر بیش از 10 ساعت انجام شده است. در عین حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که انجام پروازها با تاخیر، تاخیرهای عکس‌العملی سایر پروازها را نیز به دنبال دارد.

روابط عمومی هما در این رابطه توصیه کرده است، روسای کاروانها قبل از حرکت به سمت فرودگاه جده، آخرین وضعیت پرواز را از ستاد مکه مکرمه و همچنین زائران تهران و سایر ایستگاهها، اطلاعات پروازهای عمره را از اطلاعات فرودگاه شهر خود دریافت کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    ز ماست که برماست