۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸

بحرین در تب و تاب می سوزد اما رسانه ها و شخصیت های غربی همچنان در خصوص جنایت های جاری در این کشور سکوت اختیار کرده اند

 در فضایی که باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنان روز پنجشنبه خود از موج به راه افتاده در خاورمیانه حمایت کرده و به ظاهر این حمایت را پشت سند انقلابیون در تونس و قاهره می اندازد ، معترضان در منامه سرکوب می شوند اما با موجی از بی توجهی غربی ها روبه رو هستند .

در این فضا فرانکو فراتینی' وزیر امور خارجه ایتالیا، اعمال خشونت ها در سوریه ، بحرین و یمن را غیر قابل قبول دانست و گفت : تشدید تحریم ها از سوی اروپا علیه سوریه ، پیامی برای دولتمردان بحرین و یمن نیز محسوب می شود!
ناآرامی ها در بحرین چند هفته پیش از اعتراض ها در سوریه اغاز شد و این در حالیست که غربی ها در ادعایی غیرقابل باور تاکید دارند که دمشق تنبیه شد تا منامه درس بگیرد.

این در حالیست که خبرگزاری ایرنا در این خصوص می نویسد: فراتینی در حاشیه کنفرانسی در رم ضمن غیرقابل قبول خواندن اعمال خشونت علیه مردم در کشورهای سوریه، بحرین و یمن، پیشنهاد داد که اتحادیه اروپا علیه سوریه تحریم ها را تشدید کند.
وی در این خصوص گفت: اگر سوریه دست از خشونت های غیر قابل قبول علیه مردم بر ندارد، فکر می کنم که لحظه آن رسیده است که اتحادیه اروپا تحریم های شدیدتری را در قبال اسد اعمال کند و این خود پیامی برای بحرین و یمن نیز می باشد.

وی افزود: تحریم های سنگین، یک پیام به سوریه است تا هرچه سریعتر تصمیم بگیرد که آیا راه اصلاحات را پیش بگیرد و یا ازجامعه بین المللی منزوی شود؛ همین پیام برای یمن و بحرین نیز صادق است که امیدواریم هرچه سریعتر اوضاع آرام شده و آشتی کنند.
فراتینی که کشورش زمانی رفیق شفیق معمر قذافی بود در خصوص ماجراهای لیبی هم گفت:کار قذافی دیگر تمام شده است؛ فشارهای ناتو همچنان ادامه داشته و ناوگان لیبی را تضعیف کرده و نیروی هوایی این کشور عملا زمین گیر شده است. 5151

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان US ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    0 0
    راستی سکوت خبری رسانه های ایران من جمله رسانه ملی!در مورد جنایات گسترده بشار اسد در سوریه علتش چیه؟