آغاز لایروبی اروند از یک ماه آینده/ امکان تبدیل اروند به منطقه آزاد علمی و هاب دانشگاهی

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همان گونه که رئیس جمهور عنوان کرد تا یک ماه آینده با جمع آوری ۳۹ فروند کشتی مغروقه زمان جنگ از اروندرود کار لایروبی این رودخانه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حسین گروسی ظهر امروز در حاشیه ی افتتاح ۱۱ پروژه سرمایه گذاری و کلنگ زنی ۶ پروژه دیگر که با حضور رئیس جمهور و در قالب ویدئو کنفرانس انجام شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا و ابراز امیدواری از ارائه خدمات شایسته و در خور شان مردم خوب منطقه، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در میان دیگر مناطق آزاد از یک موقعیت استثنایی و استراتژیک برخوردار است.

وی افزود: موقعیت لجستیک، همجواری با کشورهای عراق و کویت و امکان اتصال راه آهن شلمچه به بصره و سپس مدیترانه، می تواند این منطقه را به منطقه ای لجستیک  تبدیل کند.

 وی تصریح کرد: کار لایروبی اروند رود را همان گونه که رئیس جمهورعنوان کرد تا یک ماه آینده با جمع آوری ۳۹ فروند کشتی مغروقه زمان جنگ از این رودخانه آغاز می شود و در کنار آن بایستی بتوانیم با فعال کردن مرز شلمچه به بصره پس از کرونا و برداشته شدن ثبت سفارش، این منطقه را به ریل و وظیفه ی اصلی و رسالت اش یعنی ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاران در بحث صادرات، واردات، لجستیک و تولید بازگردانیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به موقعیت استثنایی دیگر اروند، یادآور شد: همان گونه که مناطق آزاد تجاری، صنعتی و گردشگری در کشور وجود دارد، به اعتقاد من اروند ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد علمی را دارد و دانشگاه های داخلی وخارجی در رشته های مختلف از جمله پزشکی می توانند در اینجا استقرار یابند و توسعه و جذب دانشجویان خارجی را در دستور کار داشته باشند.

گروسی؛ گفت: منطقه آزاد اروند می تواند به عنوان یک هاب دانشگاهی شود و سایر نقاطی که می خواهند از بحث منطقه آزاد علمی بهره مند شوند اعلام آمادگی کنند همانطور که تاکنون دانشگاه های صنعتی شیراز؛ صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران و شیراز اعلام آمادگی کرده اند تا در کنار دانشگاه علوم پزشکی آبادان جهت فعالیت در منطقه آزاد اروند مستقر شوند.

وی با بیان اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر به لحاظ موقیعت سوق الجیشی نعمت خدادادی دارند، افزود: نظام جمهوری اسلامی نعمت دیگری تحت عنوان منطقه آزاد به این خطه هدیه داده که اگر این دو درست تلفیق شوند، علاوه بر رشد منطقه اروند، می تواند در اقتصاد ملی نیز اثر گذار باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =