۱۱۷ هزار نفر در ارومیه درگیر زندگی حاشیه‌نشینی هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۷ هزار نفر در ارومیه درگیر زندگی حاشیه‌نشینی هستند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضائیه گفت: مردم اساس‌ توسعه پایدار شهری است و بایستی امورات شهری و شهرداری در چارچوب قانونی به‌گونه‌ای عملیاتی شوند که منجر به پیشرفت و توسعه شهر متناسب با خواسته عموم باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۴۸ شهر در سطح استان، گفت: تعداد ۲۶۲ نفر به‌عنوان منتخب مردم به شوراهای اسلامی این شهرها راه یافتند که از این تعداد ۲۳۸ نفر را آقایان و ۲۴ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رحمانی با بیان این‌که تعداد بانوان نسبت به دوره پنجم، ۵ نفر افزایش یافته، تصریح کرد: این موضوع نشان از اعتماد مردم و جامعه به بانوان است که می‌تواند سبب پیشرفت هرچه بیشتر استان شود. همچنین از ۲۶۲ نفر منتخب ۱۶۷ نفر برای نخستین بار به عضویت شوراها در آمده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی، افزود: بیش از یک هزار و ۲۷ هکتار از اراضی ارومیه با جمعیتی بالغ بر ۱۱۷ هزار نفر درگیر مباحث حاشیه‌نشینی هستند. در همین راستا بایستی در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات به گونه‌ای صورت گیرد تا از انجام مهاجرت جلوگیری شده و تلاش‌ها برای مهاجرت معکوس به کار گرفته شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =