بازدید 120 هزار مهمان نوروزی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید 120 هزار مهمان نوروزی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید امین قاسمی دقایقی پیش با اشاره به استقبال بی سابقه از قلعه تاریخی فلک الافلاک گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲۰هزار نفر ازمجموعه تاریخی‌فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بازدید کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای تعطیلات تاکنون گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور از این مجموعه تاریخی‌فرهنگی بازدید  بعمل آوردند و نسبت به سالیان قبل بی سابقه است .

قاسمی ادامه داد: با توجه به استقبال مهمانان نوروزی در خرم آباد تهمیدات لازم به منظور خرید بلیت از طریق گیت‌های  الکترونیکی برای گردشگران در این بنای تاریخی فراهم شده است و می توانند از این طریق اقدام نمایند.

مدیر کل گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در ادامه با بیان اینکه بازارچه‌ صنایع‌دستی نیز در محوطه باغ گلستان برپا شده اظهار داشت : ‌۳۰ غرفه ثابت عرضه صنایع‌دستی در ۱۱ رشته مختلف در بازارچه باغ گلستان برپا هستند که روزانه گردشگران زیادی از آنها بازدید و خرید می‌کنند.

قاسمی در پایان افزود : وسعت تقریبی این بنا حدود ۵۳۰۰ متر مربع شامل هشت برج، دو صحن و ۳۰۰ جان‌پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملاط، گچ و آهک ساخته شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =