درخشش محققان و مخترعان سمنانی در نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با ۴ عنوان برتر در نهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خوش درخشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،دکتر مهدی منصوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفتگو با خبرنگار ما در سمنان اظهار کرد: مراسم اختتامیه نهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی "عصر امید" در مصلای تهران و با حضور دکتر طهرانچی، مقامات کشوری و لشکری، روسای واحدهای دانشگاهی، مخترعان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد.

وی از برتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در این رقابت علمی با ۴ برگزیده در میان برترین های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

منصوری ادامه داد: اختراع دستگاه اندازه‌گیری رسانائی یا مقاومت حرارتی مصالح ساختمانی، با مالکیت فکری سه مخترع دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دکتر نادر رهبر، دکتر هادی کارگر شریف آباد و دکتر اسماعیل ساداتی بوده که عنوان اختراع برتر این جشنواره را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این بخش از دکتر نادر رهبر و دکتر هادی کارگر شریف آباد به عنوان اعضاء هیات علمی دانشگاه به طور جداگانه تجلیل شد.

سرپرست واحد سمنان با اشاره به وجود ۴ مرکز تحقیقاتی فعال و افتخار آفرین در واحد سمنان ادامه داد: مایه مباهات است که در میان مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مرکز تحقیقاتی کارآفرینی، ایده پردازی و تجاری سازی واحد سمنان با مدیریت دکتر یونس وکیل‌الرعایا به عنوان مرکز تحقیقاتی برتر انتخاب، معرفی و تجلیل شد.

منصوری با تاکید بر توانمندی های خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در حوزه فنی و مهندسی، وجود هیات علمی توانمند در زمینه علوم انسانی را هم از دیگر ظرفیت های افتخار آمیز این دانشگاه برشمرد و گفت: هیأت اندیشه‌ورز سمنان با مسئولیت دکتر سید عبدالله حیدریه در لیست برترین های نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.‌

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برتری مجله گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با مدیر مسئولی دکتر احسان زاهدی، حضور ۵۰ شرکت، ایده و هسته فناور از استان سمنان در رویداد ملی عصر امید را از جمله افتخارات این استان کم جمعیت و با کیفیت دانشگاهی بیان کرد.

جشنواره فرهیختگان به منظور شناسایی و تشویق برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و در راستای توجه به مسائل پژوهش‌محور و دانشگاه نسل سوم به صورت سراسری و ملی اقدام به برگزاری این رقابت علمی می‌کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =