معاون وزیر بازرگانی گفت: اقدامات صورت‌گرفته برای تامین و عرضه اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان بسیار مطلوب بوده و ذخایر کالاهای اساسی و اقلام پر مصرف، چهار تا 10 برابر سال گذشته است.

معاون وزیر بازرگانی در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام‌شده به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، گفت: در طرح تنظیم بازار این ماه که طرح ضیانت نامگذاری شده است؛ سه حلقه تامین، توزیع و مصرف مد نظر قرار گرفته است.

محمدعلی ضیغمی با اشاره به جلسات متعدد وزارت بازرگانی با بخشهای مختلف تامین‌کننده، خاطرنشان کرد: با برنامه‌‌ریزی‌های صورت‌گرفته 300 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از پنج مردادماه به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

ضیغمی ادامه داد: زمان برگزاری نمایشگاه ها در استانهای مختلف با هماهنگی حوزه اصناف قابل تعریف بوده و بر همین اساس استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نمایشگاههای خود را دایر کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در هر نمایشگاه 40 غرفه برای عرضه کالاهایی مانند روغن، شکر، خرما به صورت ویژه، گوشت قرمز، مرغ و سایر اقلام غذایی با تخفیف 10 تا 15 درصدی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شد اضافه کرد: سال گذشته 27 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و جشنواره فروش ویژه در سراسر کشور دایر شد که با توجه به تجربه موفق و تاثیر گذاری آن بر بازار، تعداد نمایشگاه‌ها در سال جاری به عددد 300 رسید.

 

اعلام آمادگی 6 هزار واحد صنفی برای مشارکت در طرح ضیافت

ضیغمی در ادامه با بیان این مطلب که شش هزار واحد صنفی برای مشارکت در طرح ضیانت در استان تهران اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: اتحادیه‌ها، بنکداران، خواروبارفروشان، سوپرمارکت‌داران و تولیدکنندگان شیرینی از جمله صنوفی هستند که در فروش فوق‌العاده شرکت خواهند داشت.

وی همچنین به عرضه مکفی روغن و شکر به تولیدکنندگان شیرینی نیز اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به اینکه شیرینی‌های مخصوصی برای ماه رمضان باید تدارک دیده شود نگاه ویژه‌ای به تامین مواد اولیه آن شده و در حال حاضر هیچ کمبودی در رابطه با تهیه شکر و روغن وجود ندارد.

معاون وزیر بازرگانی مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و خرده‌فروشی را نیز از دیگر برنامه‌های تنظیم بازار دانست و افزود: علاوه بر فروشگاه ها، فروش کالاهای اساسی با تخفیف 10 تا 15 درصدی در واحدهای صنفی که اعلام آمادگی کرده‌اند نیز وجود خواهد داشت و برخی از اتحادیه‌ها مانند اتحادیه روغن‌نباتی اعلام آمادگی کردند تا روغن خوراکی را با 10 تا 12 درصد تخفیف نسبت به نرخ‌های موجود در بازار عرضه کنند.

به گفته ضیغمی در میادین میوه و تره‌بار هم شاهد ارائه همین تخفیف‌ها خواهیم بود و اقلام اساسی بویژه خرما به صورت عرضه مستقیم و با قیمت‌های ویژه ارایه می‌شود.

 

نیاز مصرف‌کنندگان عمده را وزارت بازرگانی تامین می‌کند

معاون وزیر بازرگانی در ادامه به تامین مایحتاج مصرف‌کنندگان عمده توسط وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: به دستگاهها و نهادهایی همچون نیروهای مسلح، بیمارستانها، زندانها و مراکز درمانی که جزو مصرف‌کنندگان عمده محسوب می‌شوند اعلام شده است که برای خرید خود به بازار مراجعه نکنند تا تقاضای کمتری در بازار برای کالاهای اساسی وجود داشته باشد.

او طرح نظارت و بازرسی را نیز بخش تکمیلی برنامه‌های طرح ضیانت دانست و یادآور شد: طرح ویژه نظارتی از طریق مدیریت متمرکز سازمان حمایت از فردا آغاز خواهد شد و در کنار آن شبکه بازرسی اصناف هم نظارت تکمیلی در بازار را بعهده خواهند داشت.

آماده توزیع سبد کالایی هستیم

ضیغمی در توضیح چگونگی ارایه سبد کالای ماه رمضان نیز گفت: توزیع سبد کالایی نیازمند اعتبارات یارانه‌ای است و با توجه به اینکه این اعتبارات در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دارد هر گاه این سازمان اعتبارات مورد نیاز را تامین کند وزارت بازرگانی آماده توضیع کالا در قالب سبد کالایی ماه رمضان خواهد بود.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سنگسر IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    بابا سبد می خوایم چیکار / مشتی جنس درجه سوم ! حبوبات و کره هاشون بی مصرف از بین رفت !اصلا کیفیت نداشت ! فقط مرغش خوب بود و روغنش !
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    لطف كنيد قبل ازتحويل جنس اينقدرمصاحبه تبليغاتي نكنيد ماهنوزبن مرغ سال 88راداريم ومنتظرهستيم