رئیس مجلس با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار امیدواری کرد که مومنان سحرهای سازنده​ای در این ماه داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این خوان بی‌کران ربوبی دل‌های مومنین به فتوحات ربانی گشایش یابد و اخوت و برادری، شعله‌های نخوت به وسوسه‌های شیطانی را خاموش نماید، به حدیثی قدسی از اسرار روزه به عنوان یکی از عبادت​های اختصاصی آیینی اشاره کرد که منجر به تزکیه نفس می​شود.

ویافزود: در این ماه گشودن درهای بهشت زمانه آمرزش مومنان و بندگان را فراهم می کند. پیامبر(ص) هم از پذیرش دعای روزه داران در این ماه خبر داده است.

نماینده قم به نقل از حضرت علی(ع) نیز گفت: روزه روی شیطان را سیاه می کند و انفاق در راه خدا، پشت او را می​شکند و انجام عمل صالح دنباله او را قطع می​کند و استغفار قلب او را می برد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه امور گمرکی، نخستین دستور کار این جلسه بود. حسین نقوی نماینده ورامین در اعتراض به بندی از این لایحه مبنی بر اینکه «گمرک می​تواند کارکنان مورد نیاز خود را تا 10 درصد از میان دارندگان مدرک لیسانس مرتبط بدون آزمون استخدامی و تنها با تایید وزیر استخدام کند»، گفت: همین حالا که استخدام​ها مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری است باز هم پارتی بازی می​شود و اینگونه نیست که تنها با آزمون کسانی استخدام شوند.

وی از مراجعات مردمی زیاد به نمایندگان و درخواست معرفی نامه استخدام یاد کرد و خطاب به همکارانش در مجلس افزود: شما هم می​دانید که وزیر هم تحت تاثیر مراجعات و درخواست ها است و به این ترتیب ممکن است، دیگر استخدام​ها بر اساس کار کارشناسی نباشد.

علی ادیانی راد نماینده قائم شهر نیز این نوع قانون گذاری را با رعایت مساوات و عدالت در تضاد دانست که هم بر خلاف اصل 3 قانون اساسی دال بر نهی تبعیض است و هم بر خلاف قانون برنامه پنجم و قانون مدیریت خدمات کشوری است. وی نیز این نوع استخدام در گمرک را نوعی پارتی بازی در این دستگاه خاص خواند و افزود: این چه نوع قانون گذاری است که به بخشی از نیروهای خدوم یک دستگاه، امتیاز ویژه بدهیم؟ پاسخ مردم را چه بدهیم؟ این با فلسفه تقنین در چارچوب قوانین و عدالت، متضاد است و علنا تبعیض ناروا و پرتی بازی و ورود نورچشمی​ها را تبلیغ می کند.

به گفته وی، تا کنون نیز برخی از استخدام​ها در اختیار وزرا بوده است و می توان تفحص کرد که این نوع استخدامی​ها چقدر کارشناسی بوده است!

اما علی​اصغر یوسف​نژاد نماینده ساری با اشاره به اینکه کارکنان گمرک اغلب در شرایط بد آب​وهوایی زیستی مرزی به سر می​برند، اظهار داشت: باید گمرک راسا اجازه استخدام در این مناطق را داشته باشد.

نماینده دولت هم بر این باور بود که اجازه ده درصد استخدام، آنقدر زیاد نیست که بتوان بر آن، نام پارتی بازی نهاد. اما نمایندگان مجلس با آرای خود، این بند را از لایحه گمرک حذف کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • metal IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    اخ گفتی! دست رو دل خون ما گذاشتی! هی می رم مصاحبه استخدامی نگو از قبل نفرات انتخاب شدن واسه استخدام!
  • بدون نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    1 0
    یکی از بستگانم هم در استانداری وهم جهاد قبول شد با پارتی جایگزینش کردن .واگذارشان به خداوند کریم.
  • بدون نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    1 0
    یکی از بستگانم هم در استانداری وهم جهاد قبول شد با پارتی جایگزینش کردن .اگر مصاحبه تخصصی وگزینشی از طریق کشوری صورت پذیرد پارتی بازی کم میشود.