ثبت‌نام حدود ۱۳۰ موکب برای ایام اربعین از اصفهان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان گفت: از اردیبهشت شروع ثبت‌نام و آماده‌سازی موکب‌ها را داشتیم که حدود ۱۳٠ موکب ثبت نام کردند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، جعفر عسگری، اظهار کرد: از اردیبهشت شروع ثبت‌نام و آماده‌سازی موکب‌ها آغاز شد که بر اساس آمار حدود ۱۳٠ موکب ثبت نام کردند.

وی افزود: ۷۶ موکب در کربلا، ۷ موکب در نجف، ۲ موکب در کاظمین، ۱ موکب در سامرا، ۱۹ موکب در مسیر نجف-کربلا، ۹ موکب در مهران، ۳ موکب در شلمچه، یک موکب در چذابه، یک موکب در میرجاوه، یک موکب در اصفهان و یک موکب در شوش - خوزستان مستقر خواهند شد و از این تعداد، برای ۸۵ مورد پروانه صادر شده و تا دو هفته آینده تعداد آن‌ها تکمیل خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان خاطرنشان کرد: موکب‌هایمان نسبت به سال ۹۸ از ۱۲٠ موکب به حدود ۱۴٠ موکب افزایش داشته است.

وی با اشاره به خدمات رسانی به زائران اهل بیت، اظهار داشت: یک تقویم زمان‌بندی حرکت‌ها با رویکرد آموزشی و آماده سازی تنظیم کرده را داشتیم که برای آماده کردن موکب‌ها از اردیبهشت ماه ثبت نام‌ها آغاز شده که بر اساس اطلاعات فعلی حدود ۱۳۰ موکب ثبت‌نام کردند.

افراد بالای ۷۵ سال در مراسم اربعین حضور پیدا نکنند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان مشکلات کرونا و گرما، افراد بالای ۷۵ سال در مراسم اربعین حضور نیابند، گفت: کمک در تامین نیازمندی موکب‌ها با توجه به تورم که اگر قرار است وارداتی صورت بگیرد، انجام شود چرا که موکب‌ها نیازمند کمک هستند.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیابی امسال گسترده‌تر عمل می‌کنند و کمک کنیم تا نقاط ضعف و قدرت به خوبی استخراج شود این ارزیابی‌ها در حوزه بهداشت و درمان، امنیت، فرهنگی و خدمات‌رسانی است

عسگری تاکید کرد: بحث مستندسازی و ثبت رخداد و وقایع اربعین لازم است و از افرادی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند باید دعوت مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =