بازنشستگان بخوانند/ شیوه پرداخت مطالبات بازنشستگان مشخص شد

دبیرکل خانه کارگر گفت: قرار شده پرداخت معوقات پنج ماه اول سال به تدریج انجام شود؛ طبق عرف و روال کار سازمان، هر ماه بخشی از مطالبات بازنشستگان واریز می‌شود و تا قبل از پایان سال مطالبات به صفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بالاخره پس از گذشت ۵ سال از سال، تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد و بیست و هفتم مردادماه، سرپرست وزارت کار، مصوبه شورایعالی کار را برای بازنشستگان کارگری ابلاغ کرد.

بر همین اساس، قرار است احکام جدید بازنشستگان شهریورماه صادر شود و به این ترتیب، بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه مشمول افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان می‌شوند و حقوق خود را بر این اساس دریافت می‌کنند.

اما ابلاغ این مصوبه در شرایطی است که یکی از دغدغه‌های بازنشستگان، پرداخت معوقات ۵ ماه اول سال است که دولت چه تصمیمی در رابطه با آنها خواهد شد. این‌که آیا دولت پرداختی خواهد داشت یا تصمیم دیگری دنبال می‌شود؟!

واکنش سازمان تامین‌اجتماعی به پرداخت معوقات بازنشستگان

در همین رابطه، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در رابطه با معوقات بازنشستگان گفته است؛ روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

میرهاشم موسوی در نشست با بازنشستگان اعلام کرده؛ مطابق پیگیری ویژه رییس.جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقبا اعلام می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی متذکر شده است؛ صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد.

چگونگی پرداخت معوقات ۵ ماه اول سال

در این میان اما حسن صادقی، دبیرکل خانه کارگر گفته؛ قرار شده پرداخت معوقات پنج ماه اول سال به تدریج انجام شود؛ طبق عرف و روال کار سازمان، هر ماه بخشی از مطالبات بازنشستگان واریز می‌شود و تا قبل از پایان سال مطالبات به صفر می‌رسد.

به گفته او، معوقات افزایش ۱۰ درصد نیز در طول دو یا سه ماه پرداخت شد و اکنون نیز احتمالا هر ماه بخشی از معوقات بازنشستگان پرداخت خواهد شد؛ به احتمال زیاد، مهرماه معوقات فروردین واریز می‌شود، آبان معوقات اردیبهشت، خرداد معوقات آذر و به همین ترتیب در طول پنج ماه بعد از شهریور، معوقات بازنشستگان پرداخت و به صفر می‌رسد.

صادقی تصریح‌ کرده؛ در این مرحله آنچه باقی مانده ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال قبل است که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی شود؛ در این رابطه نیز باید در مذاکرات با مقامات سازمان و وزارت کار، نتیجه قابل قبول حاصل شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور شده؛ بعد از پرداخت ۲۵ درصد متناسب‌سازی ۱۴۰۰ به یک دوران ثبات و پایداری می‌رسیم؛ قاعدتا این بخش از مطالبات بازنشستگان یا همان باقی‌مانده متناسب‌سازی سال قبل نیز باید قبل از پایان سال جاری پرداخت شود تا در پایان سال معوقات بازنشستگان کارگری از سازمان تامین اجتماعی به صفر برسد و سال آینده هیچ مطالبه‌ی معوقی نداشته باشیم و به روال عادی پرداخت مستمری‌ها و افزایش سالیانه آن بازگردیم.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    22 4
    آقای صادقی همسان سازی سال۱۴۰۱ چی شد،کلاه سر ما با زنشسته هابااین ۳۸درصد گذاشتید،پشت پرده توافق کردید،بازنشسته کشوری ۱۰درصدوهمسانسازی وافزایشهایی که قرار است اعمال شود،خیلی.....
  • حسام IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    21 2
    نمی فهمه تأمین‌اجتماعی با کمیته امداد فرق می کنه
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    13 1
    👏👌خیرببینید،بعد اینهمه جنگ اعصاب که با هیچ دکتر و دارویی آرام نمیگیرد!!!
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    15 14
    درموردبازنشستگان لشگری وکشوری جه فکری کردید؟نمیشودعده ای ۱۰درصدوعده دیگری ۳۸درصد به حقوقشان اضافه شود. لطفاعدالت رعایت گردد.
    • سجاد IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      20 0
      دوست عزیز سازمان تامین اجتماعی اصلا ارتباطی به دولت ندارد، این طرز فکر غلط که بازنشسته های تامین اجتماعی و کشوری قابل مقایسه با هم هستن سالهاست از تریبون های مختلف داره بیان میشه و متاسفانه باعث برداشت بد عده ای شده. مبلغ حق بیمه ای که بیمه پردازان تامین اجتماعی (کارگر و کارفرما) در طول سی سال پرداخت میکنن به هیچ وجه قابل قیاس با کشوری و لشگری نیست. پیشنهاد میکنم اگر کسی اطرافش کارمند دولت و کارگر تامین اجتماعی با سابقه تقریبا مشابه داره میزان حق بیمه پرداختیشون رو با هم مقایسه کنه. تامین اجتماعی سازمانی بوده که درآمدش از جیب کارگر و کارفرما (عموما خصوصی) بوده ولی حالا برای این که بازنشسته حقوقشو بگیره باید منتظر دولت بشینه تا براش تصمیم بگیره.
  • محمد IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    20 1
    بعد از گذشت 5 ماه بلاخره با به تصویب رسیدن حق شرعی و عرفی بازنشستگان قرار بر این شد تا شهریور با احکام جدیدی روبرو شویم جالب اینجاست مصوبه ای که باید از ابتدای سال به آن عمل میشد حالا آقایان پیشنهاد دادن که برای زحماتشان بازنشستگان ضمن تشکر به دست بوسی هم برسند واقعا که رو نیست سنگ پای...
  • علی زرین کار IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 4
    خانومم 2با کمرعمل کرده بار دوم پرتز گذاشتن تو کمرش آیا این امکان برای شما وجود دارد که تضمینی کمرش 100در100به بهبودی کامل برسه که ما یه عمری ها گویتان هستیم
  • خسرو IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    16 2
    از شهریور شروع کنید بدهی ماه های قبل رو بدین، شهریور ماه حقوق کامل، + معوقات یک ماه، والا کلی بدهی داریم، یکم درک کنید این همه استرس دادین بس نبود،
  • ناصر IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    7 0
    سلام بازنشسته تامین اجتماعی تو این ۵ ماه انقدر دورغ تحویل گرفتم که عمرم این قدر دورغ نشیندم و تا جدول نزنن و دریافت ۳۸ در صد و ماباقی نگیرم باورم نمیشه مگر کم امروز فردا کردند فشار مجلس فشار نماینده بازنشسته ها نماینده های مجلس کف خیابان فعلا به اینجا رسیده بازم باورم نمیشه قضیه چوپان دورغگو میشه دیگر ...پناه بر خدا ...
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    12 0
    سلام پس سود این پول چ میشود
  • هما IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    7 3
    پس کشوری چی
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 5
    فقط اخبار و افزایش مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی است ولی هیچ افزایشی در مورد بازنشستگان کشوری و لشکری نیست بازنشستگان کشوری و لشکری نصف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همرده خود را می گیرند این کجای عدالت هست
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 8
    فقط تامین اجتماعی!!!آقای زاهدی بازنشسته های کشوری هم آدمند و زیر بار گرانی و پرداخت دیر حقوقا خم شدند...بیدار شوید
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    7 0
    اینها برای ما تنبان نمیشود پدر ممی گفت تا لمس نکنی پولی نداری
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    13 0
    تمامی معوقات باید در شهریور پرداخت شود
  • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    14 1
    انشا الله خدا کمک کنه
  • س IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    11 0
    اينقدر دولت مجلس به اين اضافه حقوق كه 38 درصد است كش ميدهد تا سال 1402 چيزي نمانده ، بهانه رو بهانه چون پولشان براي دولت همسايه ها است نه ايران كه مردمش از جان دل به اين كشور اهميت ميدهند . همش سنگ اندازي ميكنند مردم به جان هم مياندازند آمار طلاق بر اثر بي پولي جوانان آمار فحشا بر اثر بي پولي و حتي پولي كه ميدهيد مايحتاج اوليه زندگي امروزه كه تورم بيش از حد است كفاف نميدهد. شماها كارشناسان مجلس كه در آنجا كيلوكيلو حقوق ميگيريد و كساني كه در مجشل نشستيد كيلوكيلو حقوق شماها از پارو بالا ميرود بعد براي گول زدن مردم يه حقوق ناچيز در سايت ها ميگذاريد كه مردم باور كنند كه شماها چقدر اندك ميگيريد