بررسی وضعیت دانشگاه پیام نور همچنان در دستور کار کمیسیون آموزش وتحقیقات قراردارد وتمام و سعی و قوه فکری نمایندگان به کار گرفته می شود تا معضلات دانشجویان دانشگاه پیام نور حل و فصل شود و از طرفی نگرانی هایشان نیز برطرف شود.

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه پیام نوربه روند همیشگی تحصیلشان ادامه دهند و بدانند که هیچ خللی درارائه مدرک بدانها پیش نخواهد آمد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدافع حقوق آنها درادامه تحصیل و اخذ مدرک خواهد بود .

بهتراست دانشجویان در چنین شرایطی با مطالعه شخصی خودشان ضعف در مدیریت دانشگاه را جبران نمایند تا نتیجه بهتری کسب نمایند . گرچه می دانیم که این مهم در رشته هایی قابل اجرا خواهد بود که عملی نیستند و بالطبع دانشجویانی که واحد عملی دارند دچار مشکل می شوند . اما در نهایت هردانشجویی که تا کنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است بداند که مدرکش قابل قبول است و توصیه می شود تا دانشجویان تازه وارد بدانند که به چه دانشگاهی وارد شده اند و اطلاعات خود را در زمینه مدیریت و ارائه مدرک و نیز نحوه اموزش در این دانشگاه بالا ببرند تا بعد از طی چند سال دچار مشکلات نشوند .

به نظر می رسد تا کنون شورای عالی گسترش وزارت علوم و تحقیقات نتوانسته نظارت دقیق و جامعی نسبت به وضعیت دانشگاه پیام نور در هر زمینه ای داشته باشد . به طور مثال می توان به وضعیت نابه سامان دانشجویان جدید الورود در رشته های مهندسی اشاره کرد که بدون داشتن امکانات کافی مجبوربه ادامه تحصیل دراین دانشگاه هستند. برای گذراندن بسیاری از واحدهای عملی دررشته های مهندسی در این دانشگاه نیاز به افزایش امکانات و نیز آزمایشگاه ها و کارگاه های عملی است که هم اکنون این دانشگاه فاقد هر گونه امکاناتی است .

مدیریت دانشگاه باید در نظر داشته باشد که با داشتن چنین امکاناتی نمی تواند برای دانشجویان رشته هایی چون رشته های مهندسی را در نظر بگیرد . به طور مثال امسال ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی را از 80 هزار دانشجو به 132 هزارنفر بالا برده اند که برای این تعداد مازاد  امکاناتی از قیبل آزمایشگاه و عضو هیئت علمی به عنوان نیروی انسانی و اموزشی وجود ندارد . سوال این است مدیریت دانشگاه پیام نور بر چه حساب و مبنایی دست به چنین اقدامی می زند و یا رشته هایی چون مهندسی نفت را به دیگر رشته های فنی اضافه می نماید ؟

چگونه می توان در دانشگاهی که اینگونه رشته ها تدریس می شود ،عضو هیئت علمی نباشد و یا آزمایشگاه و استاد از دیگر دانشگاه ها گرفته شود این مهم نشان دهنده عدم صلاحیت وجود چنین رشته هایی در دانشگاه مذکور است . هم اکنون کمیسیون آموزش و تحقیقات در صدد است برای دانشجویان احقاق حق کند و دانشجویان پیام نور بتوانند ازاین به بعد در سطح آموزشی بالاتری تحصیل و کسب مدرک نمایند ،تصمیم گیری هایی که در کمیسیون اتخاذ می شود هم بر همین پایه و اساس است . ما اجازه نخواهیم داد هیچ گونه خللی در وضعیت ادامه تحصیل دانشجویان به وجود آید و مدارک آنها نیز مورد قبول خواهد بود .

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    1 0
    مراکز تربیت معلم گلستان کم از پیام نور نیستند؛ رئیس مرکز گرگان که همیشه در تاجیکستان مشغول ادامه تحصیا است واز طریق دور کاری مرکز را هدایت می کند؛ سرپرست مرکز گنبد نیز از فرصت پیش آمده اداری استفاده می کند و در دانشگاههای منطقه بخاطر مسئول بودنش کلاس درس می گید وخودش را جا می اندازد مراکز ودانشجویانهم بحال خود رها شده اند.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 1
    چی شده الان دقیقا موقع انتخاب رشته، به پیام نور گیر دادن. بعید میدونم دانشگاه های آزاد و غیرانتفایی هم خیلی فوق العاده باشند.
  • خزایی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 1
    پیام نوریها مجبورندکل کتابهاشونوکه بخونندهیچ،تازه بایدیک سری کتابهای راهنماونمونه سئوال هم مطالعه کنند حالاایناکمترمطالعه دارندیادانشگاههایی که استادازجزوه مختصرخودش آزمون میگیره ویابخشهایی از کتاب راحذف میکنه؟تازه بابت چندبرگ تحقیقات دانشجوهم چندنمره ای بهش ارفاق میکنه
  • سحر محمدی CA ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    3 2
    مدرک پیام نور = بیسوادی
  • بدون نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    مگر جذب هیئت علمی و ساخت آزمایشگاه کار شاقی است که مقامات پیام نور کوتاهی می کنند؟
  • بدون نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    مگر براي داير بودن يك رشته تحصيلي نبايد تعداد مشخصي استاديار و استاد يك دانشگاه داشته باشد و اين كيفيت هر چند سال بوسبله آموزش عالي چك شود بعضي از اين به ظاهر دانشگاهها حتي يك استاديار يا دكترا براي تدريس ندارند و از فوق اليسانس و بعضا دانشجو هاي فوق اليسانس براي تدريس استفاده ميكنند
  • وحید IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای عباس پور چرا از بازده دانشجویان روزانه که گویا مورد علاقه شما هستند ایراد نمیگیرید از طرح این موضوع آیا هدف دیگری جز دلسوزی برای وضع علمی کشور دارید؟آیا این سخنان در این موقع از سال به نفع دانشگاههای غیر انتفاعی نیست؟