انجام ۲۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی با اجرای طرح سلامت رمضان درچهارمحال وبختیاری

معاون هداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از انجام ۲۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی در قالب اجرای طرح سلامت رمضان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر علی احمدی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از ۳ فروردین تا ۱ اردیبهشت ماه امسال گفت: با اجرای این طرح ۲۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی شامل ۲ هزار و ۱۴۰ بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، ۶۴۲ بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم، ۲۱ هزار و ۸۷۸ موارد بازرسی از سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی انجام شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۲۰۱ بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه و ۵۵۳ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها در استان صورت گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: با اجرای طرح سلامت رمضان ۲۲۵پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی گردید.

دکتر احمدی به ۳۹۴ مورد کلرسنجی آب نیز اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۸۰ مورد کلر سنجی مطلوب گزارش شد و ۶۷۱ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام گرفت.

وی تعداد موارد نمونه برداری مواد غذایی را ۲۶۸ اعلام کرد و ادامه داد: تعداد کل موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۱۲ هزار و ۳۸۴ بود.

دکتر احمدی با اشاره به ۴ هزار و ۶۶۷ مورد سنجش پرتابل با نتیجه مطابق استاندارد مربوطه اظهار داشت: در قالب این طرح ۱۱ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم-لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و با معدوم سازی از چرخه عرضه خارج شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1758287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =