مجید ابهری، مشاور رفتار شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی و یکی از اعضای باشگاه وبلاگ نویسان خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آماری که ارائه می دهد را چگونه بدست می آورد، گفت تمام اسناد و مدارک آمار های من موجود است

یک آسیب شناس اجتماعی می گوید که نتایج یک پژوهش میدانی نشان می‌دهد80 درصد از تماشاگران شبکه ماهواره‌ای فارسی وان در تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور کاسته شده‌ است.
مجید ابهری با بیان این که 80 در صد از مخاطبان شبکه ماهواره ای فارسی وان کم شده است گفت: نتایج نظرسنجی میدانی آسیب شناسان بنیاد علوم رفتاری در 4 منطقه 1،16،7و9 در تهران و شهرهای شیراز، رشت،اصفهان و... از بین خانواده هایی که تماشاچیان همیشگی فارسی وان بوده اند نشان می دهد 80 درصد از آنها به این شبکه بی اعتنا شده و از تماشای آن خودداری می کنند.
وی ادامه داد: مخاطبان سابق این شبکه دلایل روگردانی خود را تکراری شدن فیلم‌ها و سریالها، بی محتوی بودن، بی توجهی به ارزشهای اخلاقی و آموزشهای منفی به نوجوان و جوانان در خانواده و از بین بردن زشتی روابط نامشروع و تحریک فرزندان بر علیه والدین دانسته اند.
به گفته این آسیب شناس گروه قابل توجهی از این افراد،اطلاع رسانی رسانه‌ها، بهبود برنامه‌های رسانه ملی و متنوع شدن آنها وعرضه فیلم های فاخر درشبکه رسانه های خانگی را از دلایل عمده بی‌اعتنایی به شبکه های غیراخلاقی عنوان کرده اند.

 مجید ابهری، مشاور رفتار شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی و یکی از اعضای باشگاه وبلاگ نویسان خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آماری که ارائه می دهد را چگونه بدست می آورد، گفت: من این آمار را از سه منبع مصاحبه ها و سخنرانی مسئولان در حوزه های مختلف علوم اجتماعی،پژوهش های میدانی گروه آسیب شناسی بنیاد علوم رفتاری و اجتماعی و مرکز مطالعات استراتژیک آریا و پژوهشهایی که دانشجویانم در مقطع دکتری انجام می دهند بدست می آورم و تمام اسناد و مدارک آن موجود است.
وی با بیان این که متاسفانه حوزه علوم اجتماعی بی صاحب است و با توجه به دستورات مکرر اندیشمندان و فرهیختگان برای ایجاد تحول در آن متاسفانه تا امروز قدم های چندانی برداشته نشده است می گوید:در این حوزه هرکس مطابق سلیقه یا پژوهش های محدود آمار و اطلاعات می دهد و برای همین برخی آمار جنبه سیاه نمایی پیدا می کند.

به گفته او در زمینه آسیبهای اجتماعی بانک اطلاعاتی وجود ندارد و هنوز هیچ نهادی مسئولیت این موضوع را در کشور به عهده نگرفته است.

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    18 45
    دیدین که بالاخره مردم خودشون انتخاب کردن و زور هیچ نقشی نداشت سریالهای بی محتوی و ضد ارزش فارسی وان از ابتدا هم ارزش وقت تلف کردن نداشت و ما باید قدر دان صدا و سیمای خودمون باشیم که حداقل اگه سریالهای زیاد و متنوعی نداره ولی حداقل خانواده ها خیالشون از بابت بچه ها راحته و با دلهره منتظر نیستیم تا با دیدن یه صحنه مبتذل دست پاچه بشیم و کانال رو عوض کنیم
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    36 7
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
  • علی US ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    36 4
    نکنه این امارها رو از مامورین سرشماری گرفتین؟
  • علی تهرانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    33 3
    رقابت بین خود شبکه های ماهواره ای زیاد شده عزیز جان فارسی وان نگاه نکنند من و تو و جم کلاسیک و... نگاه می کنند کسی که از فارسی وان برمی گرده سراغ کانال ایران حداقل نخواهد رفت
  • بدون نام IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    16 3
    اگر سریالهای فارسی وان تکراری شده شبکه های فارسی وانی زیاد شده حالا دیگه خیلی از شبکه ها شگرد فارسی وانو اجرا میکنن
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    2 17
    این 80 درصد پس از نومیدی از فارسی وان به آغوش صداوسیما بازگشتند وقدر برنامه هایی چون دیروز،امروز وفردا رو بیشتر دانستند