هفته گذشته در نمایشگاه مطبوعات، میزگردی با موضوع بررسی قانون منع استفاده از ماهواره در غرفه گروه رسانه ای خبر برگزار شد.

در این میزگرد، فرهاد تجری، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و دگتر قرایی مقدم، آسیب شناس اجتماعی حضور داشتند. تجری در این میزگرد درپاسخ به لزوم بازنگری در قانون منع استفاده از ماهواره گفت: "قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره درمرور زمان مورد استفاده مجریان و قانون گذران قرار نگرفت. پس متاسفانه از موارد مطرود به حساب می آید."

او گفت: "همانطور که می دانید استفاده از تجهیزات ماهواره ای تقریبا فراگیر و عمومی شده است. ضمن آنکه دراین مورد به خصوص امکان برخورد و اعمال قانون مجازات برای مرتکبین تقریبا وجود ندارد . به هرحال همه ما می دانیم که استفاده از ماهواره ها در خانواده ایرانی پیامدهایی دارد و ما امروز این قانون را تصویب کردیم تا مردم از آسیب های موجود مصون بمانند و آسیب پذیری مردم جامعه پایین بیاید."

به عقیده تجری، چون مسوولان بیشتر به قانون پایبند هستند، آسیب پذیری بیشتری از ماهواره دارند: "ازطرفی دیگر با طیف آسیب پذیردیگری روبرو هستیم و آن مدیران هستند. مدیران وکارشناسانی که طیف پایبند به قانون جامعه هستند وازطرفی بسیارموقعیت حساسی دارند."

نایب رییس کمیسیون حقوقی و مجلس در ادامه گفت: "همه ما به خوبی می دانیم که هدف رسانه های بیگانه از اثر گذاری برآحاد جامعه به یک سو،اما اثر گذاری بر روی اقشارمسئول و مدیران و کارشناسان هم از سوی دیگر،کاملا روشن و واضح است . به هر حال این جمعیت نیز بیش از هر قشر دیگری مورد هجوم رسانه های غربی هستند اما جالب اینجاست که مدیران و کارشناسان ازماهواره ها استفاده نمی کنند و در بسیاری از مواقع مواضع دشمن را نمی شناسند وهمین مسئله باعث می شود که اهداف و سیاستهایی که درقانون بدان اشاره شده است مورد غفلت قرارگیرد چرا که عدم آگاهی این قشرموجب بروزنتیجه عکس خواهد شد .ازنگاه من به عنوان یک فرد حقوقی باید این قانون اصلاح شده و روی آن تجدید نظر کرد."

متن کامل این میزگرد را می توانید اینجا بخوانید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    17 0
    به جای اینکه با ماهواره برخورد کنید تعامل کنید مجموعه کانال های آموزشی ماهواره ایی مثل آموزش ابتدایی و متوسطه و زبان انگیسی و فرانسه ، کانال اقتصاد ، کانال کشاورزی ، کانال فوتبال ، کانال طبیعت و گردشگردی در ایران ، موسقی سنتی ، کانال موسیقی پاپ مجاز ، کانال های آموزش دانشگاهی برای همه رشته های دانشگاهی البته این را با کارت های رسیور و پولی ارائه کنید. این همه رسیور و ماهواره یه سرمایه است باید ازش استفاده کرد.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    5 0
    این روزها مردم با این درآمد های پایین همینکه بتوانند از عهده مخارج مدرسه و دانشگاه فرزندان خود برایند به خودی خود شاهکار بزرگی است پس لطفا پیشنهاد هم میدهید پیشنهاد رایگان باشد نه پولی ....
  • ساسان IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    9 1
    اصلا کی گفته که مسولان و متخصصان و اساتید دانشگاه و دکترها و طراحان و کارخانه دارها و تولیدکنندگان و ثروتمندان و خبرنگاران و .... ماهواره ندارند و آز آن استفاده نمی کنند. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟