علی مویدی اعلام می کند آمار کشفیات مواد مخدر صنعتی در 7 ماه گذشته، 140 درصد افزایش یافته و مردم باید با پلیس، همکاری اطلاعاتی کنند

مریم صدرالادبایی: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با حضو در غرفه گروه رسانه ای خبر در نمایشگاه مطبوعات خبر از اجرای احکام مجازات برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی داد. به گفته علی مویدی، قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی، تنها 9 ماه سابقه دارد و در این مدت، نتایج فراوانی به دنبال داشته است.
در ادامه گفتگوی خبرآنلاین را با این مسئول انتظامی می خوانید:
 

به نظر می رسد با وجود افزایش کشفیات در مرزها، هنوز جوانان ما در معرض خطر هستند. دلیل آن چیست؟
باید در نظر داشت به لحاظ توان تولید مواد مخدر در کشورهای شرقی و هدفمند بودن ورود مواد مخدر به کشور، هنوز در معرض آسیب هستیم. هدفمند بودن و برنامه ریزی شده بودن واردات مواد مخدر را شک نداریم و حاضریم در هر جایگاهی هدفمند بودن ورود مواد مخدر کشور را به اثبات برسانیم. معتقدیم دستهای فرامنطقه ای و فراملی، این مواد را به کشور، هدایت می کنند.
مطمئن هستیم کسانی به صورت هدفمند و با برنامه مواد مخدر را به کشور هدایت می کنند. از طرف دیگر منکر آلودگی در کشور نیستیم. ولی در مقابل حجم فراوان تهدیدی که انجام می گیرد و حجم برنامه هایی که برای کشور دارند، فعالیتهای ما باز هم باید افزایش یابد. این عملکرد ما درباره مواد مخدر سنتی است.
 

در بحث مواد مخدر صنعتی آیا عملکرد پلیس به همین اندازه موفقیت آمیز بوده؟
متاسفانه ما به دلایلی در کشورمان، قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی را تقریبا تا 9 ماه پیش نداشتیم. از 9 ماه پیش تاکنون، انصافا تلاشهای مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی در خور ستودن است. در بحث مبارزه با مواد مخدر صنعتی، خلاءهایی داشته ایم. متاسفانه پیش از این، ظرفیت و ساختار و قوانین که می بایست ما را برای مبارزه هماهنگ با این قانون آماده می کرد، وجود نداشته. از روزی که این قانون وضع شده، پلیس با تمام امکاناتش، متمرکز شده بر بحث شناسایی تولید کنندگان، دستگیری عناصر اصلی تولید کننده، حمل کنندگان و توزیع کنندگان.
 

آیا قرار است با خرده فروشان مواد مخدر صنعتی هم برخورد شود؟
ببینید، سرشاخه های اصلی این باندها در کشور شناسایی شده اند، بسیاری از آنها بازداشت شده اند و در اختیار مراجع قضایی قرار دارند. خبر خوبی که می توانیم داشته باشیم این است که به زودی احکام قضایی تولیدکنندگان، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی به زودی اجرا خواهد شد و مردم شاهد اجرایی کردن احکام قضایی و نتیجه عملکرد نظام، پلیس و دستگاه قضایی خواهند بود.
 

آیا واقعیت دارد تنها در تهران، 200 آشپزخانه مواد مخدر صنعتی وجود دارد؟
من هیچ آماری را نمی دهم. مواد مخدر صنعتی، چون منشا گیاهی ندارد، می توان در هر نقطه ای ساختار و فرمول آن را اجرا کرد.بحث ما این است که مواد پیش ساز و اولیه نباید در دسترس عموم مردم باشد.
 

در حال حاضر، بیشتر این مواد در دسترس مردم قرار دارد. پلیس چطور می خواهد با این آشپزخانه ها مبارزه کند؟
به لحاظ اینکه در بخش تولید و توزیع، قانون تا 9 ماه پیش موجود نبوده، برخی از افراد فرصت طلب، مبادرت به کار کثیف تولید مواد مخدر صنعتی کردند تا به ثروت کثیف خود بیفزایند. ولی از زمانی که قانون آمده، آنها متوجه شده اند و رفته اند به سمت پنهان کاری و فریب مردم. ولی پلیس تلاش دارد این باندها را دستگیر کند و به دست قانون بسپارد. در همین راستا، نیازمند همکاری اطلاعاتی مردم هستیم تا بتوانیم گام بلندی را در مبارزه با مواد مخدر صنعتی برداریم. با همکاری مردم با پلیس توانسته در 7 ماه سال جاری، کشفیات مواد مخدر صنعتی را نسبت به 7 ماه گذشته، 140 افزایش دهد.
47/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    1 0
    و این یعنی وضع امنیت خوب است یا بد؟
    • یاسر A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      0 0
      خوب
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    2 1
    التبته میزان فروش مواد مخدر بیش از 200 درصد رشد داشته است؟