راه‌اندازی کارخانه تولید دارو در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کار تولید داروهای گیاهی در دانشگاه تا مراحل نهایی پیگیری شده و طرح توجیهی برای تولید داروهای شیمیایی تدوین و در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان، محمدمهدی مجذوبی در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان و نمایندگان تولیدکننده دارو در استان یکی از مهمترین محورهای برنامه‌ریزی دانشگاه در سال جاری را، راه اندازی کارخانه تولید دارو دانست و گفت: تأسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان الزامی به نظر می‌رسد و ضرورت دارد حمایت مدیران ارشد و همراهی متخصصین این حوزه جلب شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مهمی در این خصوص صورت گرفته و استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی نیز مطرح است اما تأمین منابع، به عنوان مهمترین رویکرد تولید در این موضوع مد نظر قرار گرفته که رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذاران این حوزه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در حوزه تولید دارو ظرفیت‌های بالا و متنوعی در دانشگاه ایجاد شده است، وزارت بهداشت هم از ما انتظار دارد و پاسخگویی به این انتظارات منجر به رونق تولید خواهد شد.

مجذوبی با اشاره به گردشگری سلامت و تربیت دانشجوی بین‌المللی، یادآور شد: در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه، زمینه‌سازی‌ متعددی صورت گرفته و مجوز احداث دو خوابگاه دخترانه و پسرانه نیز اخذ شده است.‌

وی مشکل فرودگاه همدان را مهمترین چالش بین‌المللی‌سازی دانشگاه دانست و تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها در جذب درآمدهای ارزی از راه ورود دانشجویان بین‌الملل و گردشگران سلامت محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری طی سال ۱۴۰۱، ۱۹۶ طرح مصوب داشتیم که ۷ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای آنها منظور شد اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات تاکنون پرداخت شده است.

سید مجتبی حسینی اراده دانشگاه علوم پزشکی برای تأسیس کارخانه تولید دارو را ستودنی دانست و افزود: استان همدان از این اقدام و اراده حمایت خواهد کرد و از مبادی که امکان اخذ تسهیلات و حمایت باشد حامی این اقدام خواهد بود.‌

وی با بیان اینکه ادبیات سرمایه‌گذاری دولت حمایت از حوزه دارو است تشریح کرد: در این راستا هم می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار و هم اخذ اعتبار در سفر ریاست جمهوری مبتنی بر ایجاد مصوبه استانی اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه تأکید کرد: با ظرفیت‌های استان و بسترسازی صورت‌گرفته در خصوص گردشگری سلامت در استان، جای جهش و پیشرفت وسیعی است و می‌توان از ظرفیت هیأت‌های تجاری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت بهره‌ برد.

وی تقویت گردش مالی در استان و تقویت فضای توسعه را از مواهب توسعه گردشگری سلامت برشمرد و افزود: در این راستا لازم است دوگانه دلال و پزشک به مسیر قانونی "شرکت و بیمارستان" منتهی شود.‌

حسینی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید پای کار باشد و این حوزه تقویت شود خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات و واردات هیأتی در حال اعزام به ازبکستان است که می‌تواند معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت را هم در برنامه داشته باشد.

وی در راستای حمایت از احداث دو خوابگاه برای دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه پیشنهاد کرد تفاهم‌نامه‌هایی با انبوه‌سازانی که مایل به کار در حوزه‌هایی غیر از مسکن هستند، منعقد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در پاسخ به دغدغه راه‌اندازی پرواز از فرودگاه نیز بیان کرد: در حال مذاکره با دو شرکت هواپیمایی هستیم تا سرمایه‌گذاری و استقرار هواپیما در استان محقق شود.

وی گفت: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان برای بخش خصوصی از محل سفر ریاست جمهوری اعتبار اختصاص داده شده تا سه هواپیما خریداری شود و فرودگاه همدان با برنامه‌ریزی و حمایت از این رویکرد به پروازهای لازم دست یابد.

حسینی در ادامه از افتتاح دفتر حمایت از صنایع پیشرفته در همدان خبر داد و افزود: این دفتر تا سقف ۲۵ میلیارد تومان به هر شرکت سرمایه‌گذار تسهیلات ارائه می‌دهد که دانشگاه علوم پزشکی هم می‌تواند در راستای توسعه فناوری، پیگیر اخذ این تسهیلات شود.

وی در ادامه قول مساعد داد کارخانه فناوری استان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود تا در جهت توسعه اهداف و برنامه‌ریزی‌های مزبور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به پیگیری‌ مدیران دانشگاه در راستای اخذ مجوز پارک علم و فناوری سلامت و راه‌اندازی این مجموعه گفت: تاسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان یکی از دغدغه‌های مهمی است که دانشگاه در راستای ارتباط با فضای صنعت و رفع دغدغه‌های جامعه در دستور کار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =