میزبانی هاشمی شاهرودی از سیدمحمد خاتمی و کروبی/ محسن و فاطی، برای مسائل مربوط به چاپ خاطرات آمدند/ بازخوانی تاریخ

آیت الله هاشمی رفسنجانی هفدهم دی سال ۷۹ روایتی از جلسه سران قوا به میزبانی هاشمی شاهرودی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های‌ کلی بخش مسکن را تکمیل‌ کرد. محسن و فاطی، برای مسائل مربوط به چاپ [کتاب کارنامه و] خاطرات [سال ۱۳۶۱؛ پس از بحران] آمدند. [آقای هوجین تائو]، معاون رئیس‌جمهور چین آمد. مذاکرات‌مان دوستانه و معمولی بود. از عدم وفای به تعهد چین در مقابل قرارهای ساخت نیروگاه هسته‌ای و طرح تولید سوخت هسته‌ای در اصفهان گلایه کردم و او مرا پایه‌گذار روابط خوب ایران و چین عنوان کرد.

مسیح مهاجری: آیت الله هاشمی سانسور شد، چون بزرگ و آزاداندیش بود /جریانی، رأی مردم را تزئینی می داند /دوران فعلی بدتر از دوره احمدی نژاد است

بازداشت ۲۵۰ نفر در تهران به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ ماجرای نزاع شیعه و سنی در پاکستان چه بود؟/ مقداری وقت، صرف خواندن خاطرات عفت کردم

شب، برای جلسه سران [قوا]، میهمان آقای [سیدمحمود] هاشمی‌ شاهرودی، [رئیس قوه‌قضائیه] بودیم. مسئله ایجاد فرستنده تلویزیونی در کوی دانشگاه تهران، توسط دانشجویان و با هزینه وزارت علوم مطرح شد که امروز توسط دستگاه قضائی پلمب شده است. آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] گفت، در حد شبکه ویدیویی با کابل داخلی است که نظیر آن در دانشگاه امام صادق(ع) است؛ به برخورد با آن اعتراض داشت و نیز آقای خاتمی از برخورد با مسافران کنفرانس برلین گله‌مند بود و گفت، باعث سردی روابط با آلمان شد و اصولاً اروپا اخیراً با ایران سرد شده و در رابطه با فرانسه به حد شکننده‌ای رسیده. آقای شاهرودی جواب داد که اینها بهانه است؛ غربی‌ها انتظاراتی از دولت شما داشتند، دیدند عملی نیست، اینها را بهانه می‌کنند و نباید به آنها اجازه داد که در امور داخلی ما و عملکرد قضائی ما، دخالت کنند.

گفته شد که به آنها گفته شود، شما در هنگام دادگاه میکونوس می‌گفتید، دادگاه‌ها مستقل‌اند و امروز چگونه از ما توقع دخالت در امور دادگاه دارید؟ آقایان خاتمی و [مهدی] کروبی، [رئیس‌مجلس]، از [کتاب] خاطرات آیت‌الله منتظری انتقادکردند و همگی متفق بودند که حالت انتقام از امام و احمدآقا و انقلاب دارد. آقای خاتمی‌گفت، نقاط ضعف فراوان خاطرات، باعث مخدوش شدن چهره آقای منتظری شده وکسانی درصدد انتشار و نقاط ضعف آن هستند.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =