دستور جدید جو بایدن صادر شد

دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا چند به روزرسانی کلیدی را به دستور اجرایی اش درباره هوش مصنوعی اضافه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، این موارد شامل قوانین پیشنهادی برای آموزش مدل های قدرتمند هوش مصنوعی و افزایش استخدام نیروهای مستعد هوش مصنوعی است.

بر اساس خبر مهر، طبق فرمان اجرایی قبلی «جو بایدن» که در اکتبر 2023 میلادی صادر شد، دولت فدرال باید دستورالعمل‌هایی را برای استفاده از هوش مصنوعی دولت تدوین کند تا تضمین شود آمریکا در توسعه هوش مصنوعی از کشورهای رقیب پیشرفته‌تر باشد و نیز تدابیر حفاظتی دربرابر سوءاستفاده‌های احتمالی هوش مصنوعی ایجاد شود.

به گفته «بن بوکانان»، مشاور ویژه هوش مصنوعی کاخ سفید، این دستور اجرایی تعیین‌کننده اقدامات مختلفی در سراسر جهان است؛ نوآوری، وضع مقررات و حقوق شهروندی از موارد کلیدی این دستورها هستند که این دولت در بازه زمانی 90 روزه همه آن‌ها را انجام داده‌ است.

براساس بیانیه کاخ سفید در روز دوشنبه، دولت با استفاده از «قانون تولید دفاعی» (DPA) توسعه‌دهندگان، سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی را مجبور می‌کند تا قبل از انتشار این سیستم‌ها، نتایج تست ایمنی را به وزارت بازرگانی گزارش دهند. این شرکت‌ها همچنین باید به دولت اعلام کنند که چه زمانی مشتریان خارجی از پلتفرم‌های آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کنند.

درمجموع، آمریکا با این قانون می‌خواهد اطمینان حاصل کند که چه مدل‌هایی درحال توسعه هستند و ایمنی آن‌ها چقدر است. همچنین دولت این کشور می‌خواهد بداند که کشورهای رقیب چطور از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند.

دولت این کشور به استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در سازمان‌های دولتی نیز پرداخته است. این کشور می‌خواهد فناوری هوش مصنوعی را به مدارس و دانشگاه‌ها بیاورد. بنیاد ملی علوم ایالات‌متحده اعلام کرده است که قصد دارد امکان دسترسی به منابع پرقدرت هوش مصنوعی را برای مربیان و محققان دانشگاه‌ها در مناطق کوچک، روستایی و اقلیت‌ها فراهم کند.

ایده اصلی ورای این دستور آن است که دولت بداند تمام مدل های هوش مصنوعی در حال توسعه چقدر ایمن هستند و تضمین شود کشورهای رقیب از آن فناوری ها استفاده می کنند.

دستور اجرایی بایدن بلندپروازانه ترین تلاش دولت این کشور برای پرداختن به رشد سریع فناوری هوش مصنوعی و همزمان ساخت قابلیت های هوش مصنوعی آمریکا است. اما منتقدان معتقدند این قوانین به چالش های کلیدی مانند چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در بهبود مشارکت شهروندان نپرداخته است.

همچنین برخی دیگر معتقدند دستور اجرایی هوش مصنوعی یا حتی تصویب قانون در کنگره برای مقابله با نگرانی های مرتبط با سواستفاده از هوش مصنوعی کافی نیست و پیشنهاد کرده اند یک آژانس دولتی جدید مختص توسعه و قانونمندسازی این فناوری ایجاد شود.

با افزایش سوءاستفاده‌های مختلف از فناوری نوپای هوش مصنوعی، حتی اعضای کنگره آمریکا نیز خواستار وضع قوانینی در این زمینه شده‌اند. یکی از اقدامات تحقق‌یافته در این قانون‌ها، درج واترمارک در محتواهای هوش مصنوعی است تا بتوان تشخیص داد که کدام تصویر یا ویدیو با این فناوری ساخته شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    این آدم یا خنگ یا خیلی مارموز ،ذشمنشم،نمی شناسه یا داره سودشو میبره
  • عالی بخت IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    بایدن از خانه در می آید بیرون حتی در اتاق کار جنایتکارش بهش پوشک میبندند .خوش به حالش
  • واحد IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    89 14
    آقای بایدن شما باید چند. کیلو جو به یارو نتانیابو بدهید تا جنگ غره تمام کند
  • احد IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    بایدن اگر به. سمت وسوی. ایران فشنگی. شلیک کنید دمار از. روزگارت در می آوریم همچنانکه بایدن عین الاسد ترامپ بر کنار کردیم بایدن. پایگاه. آمریکا تو هم رای نخواهی. اورد
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      40 52
      این سایبری های مواجب بگیر چه علاقه وافری به ثبت نظر در خبرآنلاین و مثبت و منفی زدن دارند.ایتقدر که خبرآنلاین رو چک میکنن رجانيوز و مشرق نیوز و جهان نیوز و ... نیوزها رو چک نمیکنن 😅
  • علی IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    9 3
    که چی؟
  • وحید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    56 75
    فعلا جو بایدن یه فکریبرایی دلار بکنه که هی میکشه بالا اما ریال رئیسی هی میاد پایین
    • شهره IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      9 3
      سلام داداش ریال ما مثل مرد حرفش یک کلامه جابه جا نمیشه اما دولار باد برده هست روی پای خودش وا نمیسه بالا و پایین میپره
  • مهدی قاضی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    23 4
    پشت هر مدل هوشی باید فراهوشی وجود داشته باشد در غیر اینصورت ماشین است نه هوش عمو سام اشتباهات بزرگی دارد که بدترین آن غرور بدون پشتوانه است و روشی مستهلک در تفکرات سیاست جبهه بندی امروز شریعت سوخته ستاره بی فروغ داوود قاتل هزاران انسان شد نشان داد سرگرمی های ساخت دولت انگلستان برای مردم جهان هم نخواهد توانست روی آن سرپوش ورزشی بگذارد تصور آدمی از بهشت آب و جنگلی است که روی زمین هم هست و انسانی که هنوز بعد از هزاران سال نمی داند روی زمین چه کاری دارد شب و روز را می‌گذراند و به نادانی خود اصرار دارد
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    14 4
    پیش بسوی اخرالزمانی
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    21 6
    قیافش مثل همین مردهای متحرکه ینا قبل وبده مرگ جهنمی هستن گرچه خودشونم باور ندارند .یک راه ساده هست که بفهمند نصف شب جای تاریک تنهای تو اینه خودشونه با دقت نگاه کنند تا ببیند اون بچگی شیرنشون بگجا کشیده شده .خدا هیچ نوزادی را بدو تولد پلید خلق نمیکنه ...
  • اندروید IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    5 2
    عجب داستانی شده این هوش مصنوعی
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    23 6
    بایدن چرتی
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    29 6
    باید چنین مردک خرفتی الان یه پاش لبه گوره ولی اما مثا کفتاره لاشخور دارد هنوزم که هنوزه بازم خون انسانهای بیگاه رو با همدستش رژیم صهیونیستی اسرائیل که‌ حتی از کفتارها هم خیلی خیلی بدتر همیشه بودند و هستند خون انسانهای بدبخت و بیگناه را بخصوص کودکان را به زمین می‌زنند که خداوند لعنتشان کند انشالا و نابودشان بفرمائید
  • رضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    41 34
    این آدم پوشکی دستور پیشبرد هوش مصنوعی را صادر کرده و دلارش را سرمه چشممان میکنیم و خیلی ها برای مهاجرت به کشورش به هر ترفندی متوسل میشویم. بجای مسخره کردن اینو آن و شعار زدگی ببینیم کجای کارشان درست است همان را انجام و کدام اش اشتباه است انجام ندهیم.مرگ بر او میدهیم اما برای مهاجرت به غرب سرودست میشکانیم و واحد پولی اش میتواند کشور را متاثر کند.خریدی میخوای بکنی و معترض گرانی بشوی میگویند دلار گرون شده. ضمنا با منفی دادن به این پست چیزی عوض نمیشود.
  • حسین ز IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    66 27
    جو بایدن غلط کرده دستور میدهد پوفیوز ملعون.👊👊👊👊💪💪💪💪👊👊👊💪💪💪
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    30 4
    ایشان چندین بار در جلسات عمومی و حتی در حضور بانوی اول ایالات متحده "... زیده اند" و کسی هم ایشان را ملامت نکرد. بنابراین "...زیدن" برای ایشان مالیاتی در بر ندارد و آزاد است.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    24 3
    فقرا که سیر شدن. دیگه دنیا معلوم نیست نه.. جانان غدیری..
  • آرش IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    34 18
    توی این مملکت نباید از بایدن و هوش مصنوعی ترسید باید از آن‌ها که چهره اسلام رو خراب میکنن ترسید . هر تکنولوژی که به زیان آدم ها باشه سری اجرا میکنن نفوذی های ...
  • مصطفی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    29 1
    من از گرگ بیابان‌ها گذر کردم //ولی ترس من از روباه مکار است
  • حمید IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    20 4
    کلی فیلمم درمورد همسان سازیو خطراتش میگفتن ولی هیچ اتفاق بدی نیفتاد هوش مصنوعیم چون میخوان فقط مال خودشون باشه این حرفارو میزنن ولی هم خودشون هم رقبا با حداکثر سرعت به دنبال کامپیوترهای کوآنتومین تا بتونن هوش مصنوعیه خودکفا طراحی بکنن خصوصا تراشه هایی که میتونه یک انسانِ بیسوادو تبدیل به یک دانشمنده همه چیز دان بکنه
  • بایدن قلابی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 3
    این بایدن قلابی هست چندتا بدل دارن
  • مصطفی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    38 2
    تمام نخبگان جهان درامریکا هستند وهدف آمریکا جذب نخبگان سراسر جهان است چون باقدرت علمی است که اقتصاداول قدرت نظامی اول قدرت سیاسی اول وقدرت ورزشی اول جهان یعنی المپیک است پس قابل توجه اونایی که فکرمیکنند بایدن فقط تصمیم گیراست اشتباه میکنند چون مطمئنا یک هدف بزرگی برای آینده دارند و مهمتر اینکه درمعادلات آمریکاایران مهم نیست