بیانیه پایانی نشست اتحادیه آفریقا و محکومیت تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی

اتحادیه آفریقا در بیانیه پایانی سی‌وهفتمین نشست سران خود تجاوزهای مداوم و وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از الجزیره، سی و هفتمین نشست اتحادیه آفریقا در سطح سران به مدت دو روز (شنبه و یکشنبه) در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست که دقایقی پیش منتشر شد، آمده است: جنگ وحشیانه در غزه و استفاده از زور علیه 2.2 میلیون عیرنظامی بی‌دفاع را محکوم می‌کنیم و از اسرائیل می‌خواهیم به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه پایبند باشد.

اتحادیه آفریقا همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که مطالبات بین‌المللی را بپذیرد و آتش‌بس دائم در غزه ایجاد کند.

به گزارش ایسنا در بخشی از این بیانیه آمده است: مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان غزه و تلاش برای کوچاندن آن‌ها به صحرای سینا را محکوم می‌کنیم.

سران کشورهای آفریقا همچنین تاکید کردند: حمایت برخی کشورها از اسرائیل و نشان دادن چراغ سبز به آن برای تداوم عملیات نظامی را محکوم می‌کنیم. ما خواهان رفع محاصره ظالمانه و تحمیل شده علیه نوار غزه هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد نقض قوانین انسانی از سوی رژیم اسرائیل در غزه هستیم، ما همچنین خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل درمورد هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و موسسات رسانه‌ای در غزه هستیم.

اتحادیه آفریقا همچنین خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد استفاده از سلاح ممنوعه و غیرمتعارف توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شد.

پیش از این موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در افتتاحیه نشست سران این اتحادیه گفت: غزه در معرض نابودی کامل قرار دارد و مردمش از تمام حقوق خود محروم هستند. ما عملیات اسرائیل را که مانند آن در تاریخ بشریت وجود ندارد، محکوم می‌کنیم.

وی گفت: باید ملت فلسطین از آزادی کامل برخوردار باشند و کشور مستقل دارای حاکمیت خود را داشته باشند.

موسی فکی تأکید کرد: آفریقا همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام کرده و خواهان عدالت است. حکم دیوان بین‌المللی دادگستری پیروزی برای تمام کشورهای حامی مسئله فلسطین است. ما از موضع آفریقای جنوبی حمایت می‌کنیم و خواهان اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و توقف جنگ غزه هستیم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =