بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ادوار یازده‌گانه انتخابات مجلس /ریاست ناطق نوری بر پارلمانی با مشارکت بیش از ۷۰ درصد +اینفوگرافیک

انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حالی برگزار می شود که دوره پیش میزان مشارکت، کمترین آمار را رقم خورده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با گذشت بیش از ۱۰ ساعت از رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و درحالی که زمان رأی گیری از سوی ستاد انتخابات تمدید شده است، برخی گمانه زنی ها درباره میزان مشارکت در این دور از انتخابات آغاز شده است. انتخاباتی که پیش بینی ها درباره میزان مشارکت در آن نگران کننده بود. این نگرانی نیز در نتیجه آنچه که در انتخابات مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رخ داد و آمار مشارکت پائین تر از ۵۰ درصد بود، ایجاد شده بود.

اما بررسی ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور نشان می دهد که بیشترین میزان مشارکت به پنجمین دوره از انتخابات باز می گردد که در تاریخ ۱۸ اسفندماه سال ۷۴ برگزار شد. در این دوره میزان مشارکت ۷۱ درصد بوده است. ریاست مجلسی که با این میزان مشارکت بالا آمد علی اکبر ناطق نوری بود.

کمترین میزان حضور مردم در انتخابات نیز در انتخابات مجلس یازدهم بوده است. در این انتخابات ۴۲.۵۷درصد در سراسر کشور به پای صندوق رأی رفتند تا تکلیف ۲۹۰ نماینده مجلس را مشخص کنند. ریاست مجلس یازدهم نیز به قالیباف رسیده است.

بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ادوار یازده‌گانه انتخابات مجلس /ریاست ناطق نوری بر پارلمانی با مشارکت بیش از ۷۰ درصد +اینفوگرافیک

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =