ببینید | مناظره جنجالی در دانشگاه تهران/ مقیمی: شما به‌دلیل ضعف علمی اخراج شدید/ بای سلامی: اخراج آذین موحد، برهانی و رضا امیدی هم بخاطر ضعف علمی بود؟

مناظره میان رئیس دانشگاه تهران و یکی از استادان اخراج شده این دانشگاه در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین: مناظره میان رئیس دانشگاه تهران و یکی از استادان اخراج شده این دانشگاه برگزار شد. ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگویی بیان کرد: «هیچ استاد اخراجی در دانشگاه تهران نداریم، اگر یک مورد اخراجی اساتید پیدا کردید، به من معرفی کنید. آمادگی کامل دارم که یک جلسه با حضور رسانه‌ها برگزار کنم و با این استاد مدعی اخراج مناظره کنم.»

بعد از انتشار سخنان رئیس دانشگاه تهران دو تن از اساتید اخراج شده این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرآنلاین اعلام کردند که آماده مناظره با رئیس دانشگاه تهران هستند، آذین موحد، استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران با بیان این‌که «حکم انفصال از خدمت» گرفته است ضمن اعلام آمادگی برای مناظره با رئیس دانشگاه تهران به خبرآنلاین گفت: «آقای مقیمی با لغت‌ها بازی می‌کند، ایشان از لغت اخراج استفاده می‌کند درحالی‌که خودشان توضیح می‌دهند که اخراج معنی خاص خود را دارد. پس باید از ایشان بخواهیم نه درمورد اخراج بلکه درباره ممنوعیت از کار اساتید از طریق تعلیق و انفصال و قطع همکاری صحبت کنند.»

همچنین، ابراهیم بای سلامی، استاد جامعه‌شناس دانشگاه تهران ضمن اعلام آمادگی برای مناظره با رئیس دانشگاه تهران به خبرآنلاین گفت: «من در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ بعد از ۱۴ سال عضویت در هیات علمی با ابلاغ نامه قطع ارتباط استخدامی از دانشگاه تهران اخراج شدم. من و همفکرانم آماده هستیم با رئیس دانشگاه تهران مناظره کنیم.»

با اعلام آمادگی این دو استاد زمینه لازم برای مناظره فراهم شد، اما برخلاف گفته‌های مقیمی که اعلام کرده بود: «با حضور هر رسانه‌ای که استاد مدعی مشخص می‌کند.» شبکه تلویزیونی دانشگاه تهران میزبان این نشست شد و امروز صبح این مناظره میان مقیمی و ابراهیم بای سلامی در این تلویزیون اینترنتی برگزار شد.

قطع ارتباط استخدامی به‌خاطر ضعف علمی

مقیمی در این مناظره دلیلی اصلی قطع ارتباط استخدامی با ابراهیم بای سلامی را ضعف پرونده علمی این استاد دانشگاه اعلام کرد، او در بخشی از مناظره که ویدیوی آن در زیر امده است یادآور شد در بازگشت مجدد بای سلامی به دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۶ حتی گروه جامعه‌شناسی این دانشگاه او را نپذیرفت بر ضعف علمی وی تاکید کرد. (فیلم اول)

گردشگری و جامعه‌شناسی را در حد عالی مطالعه کردم

بعد از اظهارات رئیس دانشگاه تهران درباره ضعف علمی ابراهیم بای سلامی به‌عنوان مهمترین دلیل قطع ارتباط استخدامی با این استاد دانشگاه، بای سلامی اظهارات مقیمی را نپذیرفت و تاکید کرد اخراج او از دانشگاه تهران به دلایل غیر علمی صورت گرفته است. (فیلم دوم)

اخراج اساتید سیاسی است نه علمی

ابراهیم بای سلامی در ادامه ضمن برشمردن اسامی استادان اخراج شده در همه ادوار دانشگاه تهران تاکید کرد که مسئله اخراج اساتید از دانشگاه‌ها جنبه علمی ندارد و سمت‌وسوی سیاسی آن بیشتر است. (فیلم سوم)

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید US ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    به جای اینکه در مورد خودش و اخراج خودش حرف بزند به دنبال شلوغ کردن فضای مناظره است تا جواب ندهد و این رویه همیشگی این جماعت است
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      126 7
      باید در مورد همه صحبت میکرد چون به نمایندگی از بقیه اومده بود بحث خودش که شد و تموم شد که جوابش این بود که صلاحیت علمی نداره که داره خیلی بیشتر از این مثلا رییس دانشگاه هم سواد داره .حرف حساب جواب نداره
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      134 6
      دقیقا بعد از اعتراضات به حق مردمی ضعف علمی پیدا کرد؟! خودت مسخره کن
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    این موضوع که مناظره نمی خواست! همه چی الان سیاسیه!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    152 4
    اگر به خاطر ضعف علمی است، پس چرا اون استادی که راجع به قالیچه پرنده مقاله نوشته بود اخراج نشده؟ یا اون استاد فلسفه که مرتکب سرقت علمی شده بود و عضو خود دانشگاه تهران هم هست؟
  • مخمدعلی محمدی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    آقای مقیمی دانشکده خودتان (جغرافیا) پر از افراد فاقد صلاحیت علمی است. آیا ضعف علمی تک تک اعضای گروه جغرافیای سیاسی به عنوان دوستان نزدیک جنابعالی قابل اغماض یا تکذیب است؟ چه شده که حالا این آقا را متهم به ضعف علمی می کنید؟
    • دوست IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      39 4
      دوست عزیز این آقای مقیمی با اون آقای مقیمی دانشکده جغرافیا تفاوت دارد! جالبه که بقیه هم بدون شناخت به نظر شما رای مثبت دادند. تو همه مسایل همین حوری رفتار میکنیم و ادعای علم و دانش داریم
  • مهدی __ IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    28 36
    در عین حالی که مقیمی را در حد و اندازه رییس دانشگاه تهران نمی دانم و جایگاهی که زمانی دکتر ریاضی و ... به ان تکیه زده اند . برای ایشان خیلی بزرگ هست و ریاست ایشان را جفا به علم و دانشگاه تهران می دانم . ولی در این حالت خاص فکر می کنم حق با او هست
    • محمدعلی محمدی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      42 3
      در بی صلاحیتی دکتر مقیمی با شما هم نظرم و روشن است که در دو دهه اخیر همواره تلاش بر سپردن امور دانشگاه تهران به افراد ضعیف و دارای نقطه ضعف بوده است. اما درباره اظهار نظرتان راجع به طرف مناظره با ایشان باید بگم شما از فضای پشت صحنه مناظره ها خبر ندارید.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    34 5
    کار از کار گذشت
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    35 2
    معمولا پرونده هیات علمی را انقدر معطل می کنند و... تا زمان بگذرد و بهانه هم داشته باشند. اگر ضعف علمی همان کمبود مقاله است، رهبری اتمام حجت کردند که کسی به این دلیل اخراج نشود. هیات علمی را تنها انتشار دهنده مقاله دیده اند و مشکلات مملکت روی زمین مانده است!
  • محمد IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    11 46
    چپ ها از اول انقلاب نقش اساسی در اخراج ها داشتند، اما اینجا جناب بای سلامی چون ضعف استدلال دارد، با داد وفریاد، قصد دارد خود را محق نشان دهد!
  • ناشناس IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    60 4
    مقیمی احمدی نژادیه،بعد احمدی نژاد یه طیفی تو مملکت همه احمدی نژادی شدن،یه اتهامی رو میزنه که امکان پذیر نیست که طرف ثابتش کنه، اتهام نداشتن سواد علمی رو اگه به نوآم چامسکی هم بزنی نمیتونه تو یه شو تلویزیونی خودش رو تبرئه کنه چه برسه به این بنده خدا. من نتیجه جدیدی نگرفتم و همونی بود که همه میدونیم
  • حسین IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    74 1
    به نظرتون قالیباف با توجه به چه سوابقی عضو هیئت علمی دانشگاه تهرانه؟ اصلا دکترا داره؟ کجا درس خونده؟ استاد راهنمای کی بوده؟ چه مقاله ای نوشته که استاد تمام شده؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    32 0
    کسی که همه فورمول های ریاضی را از بر است ولی در کاربرد آنها توانمند نیست دفاع از او که همه فورمول ها را از حفظ است چه سود ؟! همه کتاب قانون را فلانی از بر است و در عمل سفسطه و تفسیر به رای .! بار کتاب کسی را از نظر علمی قوی نمی کند .
  • علی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    7 36
    واقعا استاد دانشگاه حرفی برای گفتن نداشت ، استادی که با قوه قضاییه اومد سر کار و جالب اینکه هم گروههای خودش ایشون رو نپذیرفتند حالا ببین چه وامصیبتا میخونه ، عجب دنیایی شده ها ،
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    15 0
    عجب
  • علی یوسفی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    9 45
    از خودت دفاع کن آمریکا هم بری خارج منافع ملی وسیاسیشون باشی پرتت می‌کنند بیرو ن
  • محمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    48 5
    بیشتر بازپرس است تا رئیس دانشگاه.
  • . IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    20 3
    کار از کار گذشت