۴ نفر
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
مراسم روز جهانی آب در قزوین برگزار شد

مراسم روز جهانی آب با هدف معرفی قزوین به عنوان شهر آب انبارها در آب انبار سردار بزرگ قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آب با شعار آب برای صلح و با هدف معرفی قزوین به عنوان شهر آب انبارها، برنامه کودکان آب آشنا در آب انبار سردار بزرگ قزوین با مشارکت شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب قزوین، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی قزوین برگزار شد.

در این رویداد که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آب و با هدف معرفی قزوین به عنوان شهر آب انبارها برگزار شد, شیما کبیری، مسئول کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان قزوین، در خصوص مناسبت روز جهانی آب و علت نامگذاری آن با عنوان آب، "اهرم صلح و دوستی" و نامگذاری قزوین به عنوان شهر آب انبارها، توضیحاتی را برای حاضرین ارائه داد.

در این برنامه کودکان ضمن نقاشی و رنگ آمیزی طرح هایی با موضوعات مرتبط با شعار امسال روز جهانی آب و دریافت هدیه و نشان "من میراب هستم"، با مفاهیم چرخه آب، قنات، آب انبار، آب مجازی و آئین ها و رسوم مرتبط با میراث آب از جمله نمایش عروسک باران خواهی، چمچه خاتون با اجرای شهرزاد ذبیحی و همچنین موسیقی آب در طبیعت آشنا شدند.

همچنین در این رویداد و در راستای حفاظت از منابع آب به عنوان مایه حیات، با هنرمندی آرش لطفی، کاسه های سفالی با آب کوک شدند و با نواختن موسیقی آب و زندگی، به حاضرین مفهوم "بدون آب زندگی کوک نیست" انتقال داده شد.

در پایان این برنامه نیز بازدیدکنندگان ضمن امضاء نمادین پوستر روز جهانی آب و نوشتن جمله ای در خصوص آب، براساس اطلاعات و آموخته هایی خود از برنامه های این روز، با اسکن کد دوبعدی طراحی شده در مسابقه روز جهانی آب شرکت کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =