بهره‌مندی بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات اسکان بقاع متبرکه هرمزگان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از بهره‌مندی بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات اسکان بقاع متبرکه در ایام عید خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سید عباس مسعودی امروز (هجدهم فروردین) با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت در سال جدید، اظهار کرد: با توجه به همزمانی فصل بهار و ماه مبارک رمضان دو طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به طور همزمان در بقاع متبرکه استان هرمزگان اجرا شد.

وی عنوان کرد: طی این مدت یک هزار و ۵۱۷ زائر و مسافر نوروزی از خدمات اسکان در محل امامزادگان و بقاع متبرکه استان هرمزگان استفاده کردند. همچنین در ۲۰ بقعه سفره افطاری ساده برپا شد و به طور متوسط روزانه ۴۰ نفر در جلسات تفسیر و ۱۰۰ نفر در جمع خوانی قرآن کریم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام مسعودی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از یک اسفند سال گذشته آغاز و تا ۳۰ فروردین ادامه داشت، گفت: در طرح آرامش بهاری اقداماتی شامل فضاسازی محیطی، برپایی سفره های هفت سین در بقاع متبرکه، اعزام روحانی و مبلغ، برپایی خیمه های معرفت و غرفه های پاسخگویی به سوالات دینی و... برای خدمت رسانی به زوار انجام شده است.

وی افزود: در طرح ضیافت الهی نیز خدمات فرهنگی مذهبی اعم از جمع خوانی، تفسیر، محفل انس با قرآن ،افطاری ساده، احیا شب های قدر برگزار شدکه تا ۲فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برپایی غرفه های مشاوره دینی، مذهبی و اجتماعی از دیگر برنامه های اجرای این طرح ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان هرمزگان بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =