۱۹ گروه استهلال در سطح استان تشکیل شده است

رئیس ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: گروه به تعداد ۷۵ نفر مجهز به دوربین چشمی و تلسکوپ در این استان تشکیل شده است که برای استهلال ماه شوال در پایگاههای رصدی مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی، مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی در گفتگویی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: برهمین اساس، ۱۹ گروه شامل ۷۵ نفر مجهز به دوربین چشمی و تلسکوپ در این استان تشکیل شده است که برای استهلال ماه شوال در پایگاههای رصدی مستقر می‌شوند.

وی گفت: این گروه‌ها از غروب روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه کنونی در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند و نتیجه مشاهداتشان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین معادی افزود: به گفته دانشمندان نجوم، مکث ماه در سه‌شنبه ۵۸ دقیقه و سن هلال ۲۰ ساعت و با روشنایی منهای ۵.۲ خواهد بود که با این روشنایی قابلیت رویت دارد و بنا به گفته دانشمندان نجوم با این مختصات، چهارشنبه عید خواهد بود.

مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی تصریح کرد: نماز عید فطر مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار و برنامه‌های روز عید نیز اعلام خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =