امیرعبداللهیان: تنبیه رژیم متجاوز اسرائیل قطعی است

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، تاکید کرد «تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است».

به گزارش خبرآنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) به دمشق سفر کرده است، با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با المقداد، از حضور همتای سوری و نخست وزیر و سایر وزرا و مسئولان سوری در محل سفارت و دفتر سفیر ایران در دمشق در اولین دقایق پس از وقوع جنایت تروریستی هدف قرار گرفتن ساختمان دیپلماتیک ایران و ابراز همدردی و تسلیت به دولت و مردم ایران قدردانی کرد.

وزیر خارجه ایران گفت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که این رژیم به هیچ یک از موازین بین‌المللی و هیچ ارزش انسانی پایبند نیست و البته رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم و محکم را دریافت خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: امنیت سوریه امنیت منطقه است و این دست و پا زدن‌ها و جنایات نتیجه‌ای برای بقای نتانیاهو و رژیم او نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان: تنبیه رژیم متجاوز اسرائیل قطعی است

امیرعبداللهیان با ادای احترام به روح همه شهدای سوری و ایرانی این جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کرد: چنین حوادثی اراده و انسجام ایران و سوریه را برای ثبات و امنیت در منطقه و متوقف کردن رژیم صهیونیستی در منطقه راسخ تر می کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با تشریح تلاش ها و اقدامات دیپلماتیک و حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق گفت: «ما مسئولیت دولت آمریکا به‌عنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی را از طریق مناسب دیپلماتیک به مقامات این کشور تاکید کردیم؛ همچنین همه کشورهای جهان را در جریان عبور رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز و نقض قوانین و معاهدات و حقوق بین‌المللی قرار دادیم.

او تاکید کرد تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =