گوشی‌ های محبوب میان‌رده و بالارده بازار ایران

 ما هنگام خرید گوشی در بازه‌های قیمتی مختلف، فاکتورهای مهمی را درنظر می‌گیریم. با افزایش نجومی قیمت گوشی در سال‌های اخیر، انتخاب یک محصول جدید و کارآمد می‌تواند کمی دشوار باشد اما با شناخت گوشی‌ های محبوب میان‌رده و بالارده بازار ایران می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت گوشی A54 سامسونگ میان میان‌رده‌ها و قیمت گوشی آیفون ۱۳ اپل در بین بالارده‌ها مناسب است. با توجه به مشخصات فنی و نیاز خودتان حتی گوشی S24 Ultra سامسونگ هم به‌رغم قیمت بالایی که دارد ارزش خرید خواهد داشت. پس بیایید بررسی کنیم که چه مدل‌هایی در بازار ایران محبوب هستند و بهترین گوشی‌ها را در بازه‌های قیمتی مختلف بشناسیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب گوشی موبایل

اگر به‌طور خلاصه بخواهیم به تمام فاکتورهای مهم برای خرید گوشی اشاره کنیم، به فهرست زیر خواهیم رسید که هریک برای کاربران مختلف اهمیت متفاوتی خواهد داشت.

  • کیفیت ساخت و طراحی

  • ابعاد و وزن گوشی

  • صفحه نمایش

  • تراشه و پردازنده

  • رم و فضای ذخیره‌سازی

  • دوربین

  • باتری

  • سیستم‌عامل و پشتیبانی

کیفیت ساخت، جنس بدنه به‌ویژه پنل پشت گوشی و فریم آن به‌راحتی می‌توانند بر نوع استفاده و مقاومت گوشی در برابر ضربات تأثیر بگذارند. زیبایی یا طراحی محصول نهایی، مقوله‌ای سلیقه‌ای است که حس و تجربه‌ی کاربری شما را برمی‌انگیزد و ممکن است با یک گوشی به‌سادگی ارتباط بگیرید و با مدلی دیگر خیر. اگر ساعت‌های طولانی با گوشی کار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال گوشی‌های به اصطلاح خوش‌دست با ابعاد نمایشگر ۶.۱ تا ۶.۵ اینچ باشید. در غیر این صورت با افزایش ابعاد گوشی یا استفاده از فلز در ساخت آن، وزن هم افزایش خواهد یافت.

گوشی‌های ارزان‌قیمت معمولا با وضوح HD تولید می‌شوند اما برای گوشی‌های میان‌رده و بالارده می‌توانید به سراغ دستگاه‌هایی با پنل اولد و وضوح Full-HD و حتی بالاتر بروید. در بخش پردازنده نیز برای انجام امور روزمره و مالتی‌تسکینگ به تراشه قدرت‌مندی نیاز خواهید داشت که در گوشی‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد. به یاد داشته باشید که رم ۴ گیگابایت حداقل نیاز یک گوشی هوشمند امروزی است و فضای ذخیره‌سازی هم باید به میزان مورد نیازتان وجود داشته باشد.

در گوشی‌های میان‌رده و بالارده، مسئله دوربین و باتری چندان موضوعیت ندارد. اما ممکن است محصولاتی پیدا کنید که با وجود قیمت بالا دوربین ضعیف‌تری نسبت به رقبا داشته باشند. ماژول‌های ۲ یا ۵ مگاپیکسلی در برخی گوشی‌های میان‌رده، کم‌کیفیت و ناکارآمد هستند پس می‌توانید از آن‌ها صرف نظر کنید. گوشی‌های قدیمی که حدود ۴ یا ۵ سال از عمرشان گذشته است، هرچند قدرت‌مند اما به‌روز نمی‌شوند. پس مبحث سیستم‌عامل را جدی بگیرید. محصولات سامسونگ، اپل و گوگل با پشتیبانی طولانی‌مدت، ارزش خرید بیشتری نسبت به برخی مدل‌های شیائومی، موتورولا یا ریلمی دارند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

اس ۲۴ سامسونگ به‌راحتی می‌تواند بهترین گوشی بازار لقب بگیرد. درباره مشخصات فنی این محصول بالارده به قدر کافی در همه‌جا صحبت شده است و اطلاعات کامل آن را می‌توانید در بخش محصولات زومیت مطالعه کنید. اما نکته‌ای که باعث ایجاد تمایز در این گوشی نسبت به سایر مدل‌ها می‌شود، استفاده از هوش مصنوعی است. قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله ترجمه زنده در تماس صوتی، دستیار تایپ، ویرایشگر پیشرفته تصاویر و موارد دیگر برشمرده می‌شوند. این گوشی با ۷ سال آپدیت نرم‌افزاری به‌سادگی می‌تواند جایگزین اس 23 اولترا شود.

گوشی‌ های محبوب میان‌رده و بالارده بازار ایران

آیفون ۱۳ اپل

اگر قصد خرید گوشی‌های اپل را دارید در بازه قیمتی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان می‌توانید مدل پایه آیفون ۱۳ را تهیه کنید. آیفون ۱۳ پرو مکس اپل هم با قیمتی بیشتر در دسترس است و هر دو به تراشه A15 Bionic مجهز هستند. در بخش دوربین اما تفاوت‌ها چشم‌گیرتر می‌شود و ویژگی‌های بیشتری مثل لنز تله‌فوتو و حالت سینماتیک را در مدل پرو در دسترس خواهید داشت. ضمن این‌که در مدل ۱۳ پرو مکس باتری حجیم‌تری استفاده شده و شارژدهی بهتری دارد.

با توجه به مشکلات رجیستری در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل، این مدل‌ها را از فهرست گوشی‌ های محبوب میان‌رده و بالارده بازار ایران حذف کرده‌ایم.

شیائومی ۱۳ تی پرو

شیائومی 13T پرو و البته مدل ارزان‌تر آن یعنی 13T از گوشی‌های خوب بازار محسوب می‌شوند که به‌صورت کلی پکیج کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. تراشه فوق‌العاده قدرتمند Dimensity 9200 Plus در این گوشی به‌کار گرفته شده است که به‌راحتی از پس هرکاری در دنیای موبایل برمی‌آید. مدل 13T تراشه Dimensity 8200 Ultra دارد که نزدیک به پوکو X6 پرو عمل می‌کند. هر دو گوشی سری 13T شیائومی در بخش صفحه نمایش، ابعاد، طراحی و مشخصات فیزیکی و همچنین دوربین یکسان هستند. گوشی شیائومی 13T پرو به یک شارژر ۱۲۰ واتی مجهز است و فضای ذخیره‌سازی پرسرعت از نوع UFS 4.0 دارد.

گلکسی S23 FE سامسونگ

این گوشی که لقب قاتل پرچمدار کره‌ای‌ها را یدک می‌کشد، با بهبودهای جزئی نسبت به نسل قبل خود معرفی شد. گلکسی S23 FE در دو مدل با تراشه‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون عرضه شده است که نسخه‌ی اگزینوس آن را به‌راحتی می‌توانید در بازار پیدا کنید. در بخش دوربین شاهد تغییراتی هستیم اما سایر قسمت‌ها مانند نمایشگر، رزولوشن، باتری و سرعت شارژ تغییر خاصی نداشته‌اند. دوربین اصلی گلکسی S23 FE یک حسگر واید ۵۰ مگاپیکسلی است که با اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری ترکیب می‌شود.

پوکو ایکس ۶ پرو شیائومی

پوکو X6 پرو در حال حاضر یکی از قدرتمندترین گوشی‌های سری پوکو شیائومی محسوب می‌شود. این گوشی با توجه به مشخصات سخت‌افزاری قیمت بسیاری خوبی دارد و ۳ سال آپدیت نرم‌افزاری نیز دریافت خواهد کرد. غیر از تراشه، حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 هم از نقاط قوت این گوشی گیمینگ به‌شمار می‌رود. دوربین سری پوکو همواره پاشنه آشیل آن بوده و اگر به بازی بیشتر از عکاسی و فیلم‌برداری اهمیت می‌دهید این گوشی برای شماست.

مدل معمولی این سری یعنی پوکو X6 گزینه ارزان‌تر و کمی ضعیف‌تر است که که تراشه اسنپ‌دراگون 7s نسل دوم دارد و در سایر بخش‌ها مانند دوربین و صفحه نمایش تقریبا مشابه برادر بزرگ‌تر خود است.

گوشی‌ های محبوب میان‌رده و بالارده بازار ایران

گلکسی A54 سامسونگ

گوشی A54 در زمان کوتاهی پس از معرفی و واردات به یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار تبدیل شد. احتمالا گلکسی A55 به زودی جای آن را خواهد گرفت اما کماکان A54 از قیمت مناسبی برخوردار است و از سوی غول کره‌ای پشتیبانی می‌شود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED و گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب فقط بخشی از ویژگی‌های A54 محسوب می‌شوند. به‌عنوان گزینه جایگزین می‌توانید سراغ گلکسی A55 سامسونگ بروید که فریم فلزی دارد و به تراشه به‌روزتری مجهز شده است.

ردمی نوت 13 پرو شیائومی

گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی با قیمت مناسبی که دارد امکانات بسیار خوبی نیز به کاربر ارائه می‌دهد. اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده با قدرت پردازشی بالا برای بازی هستید و دوربین و سایر بخش‌ها مانند نمایشگر به یک میزان برای‌تان اولویت دارند، می‌توانید به این محصول اعتماد کنید. تراشه اسنپ‌دراگون 7s نسل دوم به همراه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۷ وات مواردی هستند که ارزش خرید ردمی نوت 13 پرو شیائومی را بالا می‌برند.

برای مشاهده مشخصات فنی تمام گوشی‌های این فهرست به همراه تصاویر و قیمت می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =