اهدای نخل طلای کن ۲۰۲۴ به جورج لوکاس/تایید حضور کاپولا در جشنواره

جورج لوکاس نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ را می‌گیرد و کاپولا هم با «مگالوپولیس» به جشنواره می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،جورج لوکاس، فیلمساز برجسته‌ای که سازنده ۲ مجموعه مهم «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» است، ۲۵ می در مراسم اختتامیه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری را دریافت خواهد کرد.

لوکاس در بیانیه‌ای گفت: جشنواره کن همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشته است. وقتی اولین فیلمم «THX-۱۱۳۸» برای نمایش در بخش ۲ هفته کارگردانان انتخاب شد، شگفت‌زده و خوشحال شدم. از آن زمان، بارها و بارها در مقام‌های مختلف به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده به جشنواره بازگشته‌ام و این قدردانی ویژه برایم مایه افتخار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی،جشنواره کن، لوکاس را برای ساختن امپراتوری هالیوود با ۹ قسمت از فیلم‌های حماسی «جنگ ستارگان» که ۴ قسمت از آن را خودش کارگردانی کرد و برای اشتیاق بی‌نظیرش برای فن‌آوری که او را به یکی از پیشگامان صنعت جلوه‌های بصری بدل کرده، ستود.

در حالی که تیری فرمو، رییس جشنواره کن گفته است که جشنواره تعداد کمتری از فیلم‌های آمریکایی را به دلیل تاثیر اعتصاب‌های هالیوود در تولید فیلم در فهرست امسال خواهد داشت، لوکاس یکی از نمادهای هالیوود در جشنواره امسال خواهد بود.

در همین حال، حضور فرانسیس فورد کاپولا با جدیدترین فیلمش «مگالوپولیس» شب پیش به صورت رسمی در جشنواره تایید شد.

ریاست هیات داوران جشنواره کن امسال با گرتا گرویگ کارگردان فیلم «باربی» است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =