انجمن منتقدان فیلم تورنتو «درخت زندگی» به کارگردانی ترنس مالیک را به عنوان بهترین فیلم سال 2011 انتخاب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، TFCA همچنین ترنس مالیک را به خاطر فیلمش که داستانی درباره دوران کودکی و پایان معصومیت در تگزاس دهه 1950 است، بهترین کارگردان سال شناخت.

«درخت زندگی» با بازی براد پیت ماه مه پیش برنده جایزه نخل طلای کن شد و این هفته هم جوایز اصلی
حلقه منتقدان فیلم سان فرانسیسکو و انجمن منتقدان فیلم آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را به خود اختصاص داد.

انجمن منتقدان فیلم تورنتو جایزه بهترین بازیگر مرد را به مایکل شانون برای بازی در «پناه بگیر» ساخته جف نیکولز اعطاء کرد و جسیکا چاستین دیگر بازیگر این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد.

میشل ویلیامز برای بازی در نقش مریلین مونرو در «هفته من با مریلین» به کارگردانی سایمن کرتیس جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و کریستوفر پلامر برای بازی در «تازه‌کارها» ساخته مایک میلز جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را گرفت.

استیون زیلیان و آرون سورکین برای «مانیبال» جایزه بهترین فیلمنامه را به خانه بردند. جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به «اسرار لیسبون» به کارگردانی رائول روییس فیلمساز شیلیایی اعطاء شد که اوت پیش درگذشت.

«نوستالژی نور» ساخته پاتریسیو گوسمن جایزه بهترین مستند بلند را برد و جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن به «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» رسید.

جو کورنیش نویسنده و کارگردان بریتانیایی برای «
Attack the Block» جایزه بهترین فیلم بلند اول را برد. برندگان پانزدهمین دوره جوایز سالانه انجمن منتقدان تورنتو روز سه‌شنبه معرفی شدند.

هالیوود ریپورتر / 13 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =