قطع درختان هیرکانی جنایتی بزرگ است

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه قطع کردن درخت‌های جنگل هیرکانی یک جنایت بزرگ است و در این رابطه باید پیگیری قضایی جدی و بازدارنده صورت دهد گفت : از نیروی انتظامی هم برای حفظ فضای ارزشی و برخورد با هنجارشکنان حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، ضمن سفارش بر رعایت تقوا، اظهار کرد: اگر با تقوا باشیم اختیار خودمان را به دست شهوت و غضب نمی‌دهیم و ما بر آنها مسلط خواهیم شد.

وی با اشاره به فرموده امام صادق (ع)، افزود: کسی که به تو بدی کرده تو نسبت به او خوبی کن که نیاز به کظم غیض بالایی دارد و نشانه تقواست. هفته پیش رو مناسبت‌هایی از جمله؛ ورود حضرت مسلم به کوفه است، این حضرت محترمانه وارد شد اما با غربت و تشنه به شهادت رسید، روز بزرگداشت عطار نیشابوری، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، سالروز تخریب قبور ائمه مدفون در بقیع که دشمنان با مسلک ساختگی در مبارزه با مکتب حق برآمدند تا در درون اسلام ایجاد تفرقه کنند این مصیبت در بقیع را تسلیت عرض می‌کنیم، سالروز نبرد احد دومین جنگی که بین مسلمانان و مشرکان اتفاق افتاده و درس ها و عبرت‌هایی دارد را پیش رو داریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما از ماه مبارک رمضان و نوروز گذشتیم ادامه داد: حالت ماه رمضانی خودتان را حفظ کنید که این خواسته خداست، حداقل نمازها را باحضور قلب بیشتری بخوانیم، در رابطه با سال نو هم تشکرها از مردم فراوان است، اما هشدار و نگرانی این است که قبل از سال نو در چهارشنبه سوری بیش از ۷۰۰ کشته، مصدوم و معلول داشتیم، آنطرف سال هم نزدیک به هزار فوتی در تصادفات از دست دادیم که بیشترین علت آن خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و سبقت بی مورد بوده که واقعا حیف است و باید بیشتر مراعات کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی خیلی زحمت می‌کشد، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده هم باز دستورالعمل‌های جدیدی در مقابله با ناهنجاری‌ها و هنجارشکنی‌ها دارد، اخیرا هم که مورد حملات تروریستی قرار گرفتند، واقعا این عزیزان فداکاری کرده و نیاز به حمایت دارند اعلام می‌کنیم از نیروی انتظامی برای حفظ فضای ارزشی و برخورد با هنجارشکنان حمایت می‌کنیم.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: از تلاش‌های هیئات مذهبی و همینطور ستادهای نماز جمعه که نزدیک به ۳۰۰ نفر اینجا کار صلواتی انجام می دهند، از اصحاب رسانه و به‌خصوص رسانه ملی در سطح ملی و استانی صمیمانه تشکر دارم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در رابطه با کشاورزی، کشاورزان گلایه‌هایی دارند، الان کود کم است، گاه تعاونی‌ها کودهایی را خریداری کردند ولی اجازه حمل داده نمی‌شود، در بازار آزاد هم هست ولی چند برابر قیمت، چرا دولتی‌اش نباید باشد؟ چرا اجازه نمی‌دهند؟ زمانش بگذرد دیگر فایده‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته آب سد شهید رجایی برای چند هزار هکتار زمین کفایت نمی‌کرد، خدا را شکر امسال وضع آب این سد بهتر از سال گذشته است، توصیه‌ام این است که به یک شکلی مسئولین آب منطقه‌ای امسال با همکاری خود کشاورزان کاری کنند که همه بهره‌مند شوند، یک سری چاه‌های آب هست که مجوز دارند ولی برق ندارند که باید برای برق‌دار کردنشان تسریع صورت بگیرد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه به شرکت‌ها و صنایع گفته شده که از اوایل اردیبهشت هفته ای دو روز برق قطع می‌شود که برخلاف شعار جهش تولید است، تاکید کرد: اینگونه باشد یک چهارم تولید معطل می‌شود، باید دولت تسهیلاتی به این صاحبان صنایع بدهد تا نیروگاه‌های شخصی ایجاد کنند و به اندازه نیازشان برق تامین کنند که برخی از اینها حاضر هم هستند و دارند.

خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه گاه مصارف ادارات ما اقلام خارجی است و چیزی که در داخل تولید می‌شود حداقل باید مورد استفاده نهادها و دستگاه‌ها باشد، یادآور شد: مسئله دیگر بحث قاتلان جنگل و قاچاقچیان چوب است خدا به این‌ها انصاف بدهد واقعا دو سه فاجعه در همین چند روز، از آنطرف در غرب برای احداث یک پارکینگ دیدید چه تعداد درخت قطع شد، چند روز قبل هم در شرق این بی انصاف‌ها رفتند ده‌ها درخت را قطع کردند و بریدند، امروز واقعا قطع کردن درخت‌های جنگل هیرکانی یک جنایت بزرگ است، ضربه بزرگی است، من تعجب می‌کنم خود منابع طبیعی که باید بیشتر صدا در بیاید، خیلی داد و بیداد نمی‌شنویم، هرچه داد و بیداد می شنویم از دلسوزان دیگر است، منابع طبیعی متولی این مسائل تویی، تو باید پیشرو باشی، تو باید داد بکشی و یقه بگیری، جدی باش! دستگاه قضایی باید شناسایی کند کسانی را که با جنگل های ما، درختهای ما و سرمایه های عظیم به این شکل برخورد می کنند، واقعا باید دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ما با این ها برخورد قاطع، جدی و بازدارنده داشته باشند.

این مسئول در ادامه گفت: آلمان اعلام کرد که حمایت از اسرائیل یک اصل مسلم در سیاست خارجی ماست، چقدر سلاح کشتار جمعی و شیمیایی در اختیار اسرائیل غاصب قرار داده، همان کاری که در زمان جنگ تحمیلی بر علیه ما و به نفع صدام انجام داد، تمام این جانبازان شیمیایی ما سموم سلاح برای آلمان بوده، حالا ما ضربه خورده از آلمان بودیم اما مجبور به روانه کردن بیمارانمان برای درمان به این کشور بودیم، حال این کشور به صراحت در مقابل اینهمه فجایع از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند، ما هم به صراحت اعلام می‌کنیم که حمایت از مظلومانی همچون مردم غزه یک اصل مسلم در سیاست خارجی ماست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =