فعالیت ۴۴ هسته و واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری باحضور در مرکز رشد فن آوری سلامت، از ۴۴ هسته و واحد فناور دانشگاه دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری باحضور در مرکز رشد فن آوری سلامت، از ۴۴ هسته و واحد فناور دانشگاه دیدن کرد.

دکتر محمدحسین اعرابی در این بازدید با تاکید بر شعار سال«جهش تولید با مشارکت های مردمی»، ضمن گفتگو با فناوران به بررسی نحوه فعالیت واحدهای فناور، چالش ها و راهکارها پرداخت.

دکتر سعید یزدانی راد سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این بازدید گفت: هم اکنون ۴۴ هسته و واحد فناور در این مرکز فعال است.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ هسته و واحد فناور در حوزه "فناوری اطلاعات سلامت"، ۱۰ هسته و واحد فناور در حوزه "تجهیزات پزشکی"، ۷ هسته و واحد فناور در حوزه "گیاهان دارویی"، ۸ هسته و واحد فناور در حوزه "زیست فناوری" و ۴ هسته و واحد فناور در حوزه "آزمایشگاهی و تشخیصی" فعال است.

دکتر یزدانی راد با اشاره به عملکرد مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی سال گذشته ۱۴ واحد فناور جدید به این مرکز اضافه و ۱۷ پروژه فناوری جدید تعریف شد.

وی افزود: همچنین تولید ۱۱محصول جدید، ثبت ۲ اختراع و برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میزان فروش واحدهای فناور را طی سال گذشته حدود ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

دکتر یزدانی راد ادامه داد: اختصاص یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد برکت به واحد های فناور، پیگیری راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و پیگیری تاسیس مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی را از دیگر اقدامات مرکز رشد دانشگاه در سال گذشته بیان کرد.

وی افزود: همچنین برگزاری نخستین رویداد استارتاپ ویکند فناوری اطلاعات سلامت در سطح استان، اخذ موافقت اولیه راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت، راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی و پیگیری تاسیس مراکز رشد اقماری در دانشگاه در سال گذشته انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =