۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
ژنرال اوکراینی: اوضاع در جبهه شرق وخیم است

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین با ارائه اطلاعاتی از وضعیت کنونی میادین جنگ با روسیه، از تشدید حملات روس‌ها به‌ویژه از زمان برگزاری انتخابات در روسیه خبر داد و اذعان کرد که اوضاع در روزهای اخیر به شدت بدتر شده است.

به گزارش خبرآنلاین «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در کنار «رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین بعد از بازدید از مناطق درگیر جنگ در پیامی گفت: اوضاع در جبهه شرق در روزهای اخیر به شدت بدتر شده است. این در درجه اول به دلیل تشدید قابل توجه اقدامات تهاجمی دشمن پس از انتخابات ریاست جمهوری در فدراسیون روسیه است.

او افزود: دشمن با گروه‌های تهاجمی با پشتیبانی خودروهای زرهی، به طور فعال به مواضع ما در جهت‌های لیمانسکی و باخموتسکی حمله می‌کند. در جهت پوکروفسکی، دشمن سعی می‌کند با استفاده از ده‌ها تانک و ادوات نظامی از دفاع ما عبور کند.

به نقل از ایسنا فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین افزود: این امر با استقرار آب و هوای گرم و خشک تسهیل می‌شود و اجازه می‌دهد بیشتر مناطق برای دسترسی تانک‌ها فراهم باشند. با وجود تلفات قابل توجه، دشمن با استفاده از یگان‌های جدید در خودروهای زرهی، تلاش خود را افزایش می‌دهد و به لطف آن به طور دوره‌ای به موفقیت‌های تاکتیکی می‌رسد. بنابراین اولین روز کار من در منطقه عملیاتی در همین مسیر و انجام تمام اقدامات لازم برای تثبیت وضعیت، افزایش اثربخشی اقدامات نیروهایمان و وارد کردن حداکثر تلفات به یگان‌های دشمن اختصاص دارد.

الکساندر سیرسکی تاکید کرد که «بر اساس نتایج استماع، نتیجه‌گیری درخصوص ماهیت اقدامات دشمن، تصمیماتی با هدف تقویت مشکل‌سازترین مناطق پدافند با استفاده از جنگ الکترونیک و پدافند هوایی اتخاذ شد. همچنین، ذخایر پهپادها از همه نوع و موشک‌های ضد تانک پر شد و همچنین نیروهای اضافی و وسایل جابجا شدند.»

جنگ اوکراین و روسیه وارد سومین سال خود شده و کی‌یف از نقطه‌نظر تسلیحات در مضیقه و تنگنا قرار دارد و به‌رغم ادعاهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر وجود طرح ضد حمله جدید، به‌نظر نمی‌رسد دستاورد تازه‌ای تا زمان رسیدن تسلیحات به این کشور حاصل شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =