آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان، همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در کارگروه نظارت و پیشگیری از جرایم و تخلفات حوزه عفاف و حجاب که با حضور استاندار قزوین، دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن جلسات سردار سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب هم مبنای شرعی و دینی دارد و هم قبل از تاریخ اسلام در پیشینه ایرانیان این سابقه وجود داشته و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید اقدامات لازم در پیشگیری از بی حجابی در جامعه صورت بگیرد.

شعبانی افزود: حاکمیت در مقابله با بی حجابی به ما قدرت، اختیار و ابزارهای لازم را داده و حجت را بر ما تمام کرده است. مقابله با بی حجابی صحنه آزمون است و باید با همراهی هم در این تکلیفی که بر عهده داریم با برنامه وارد شویم.

وی ادامه داد: با انسجام بیشتر همه دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب بسیج شوند، چرا که آسیب هایی که از قبل عدم رعایت حجاب بر جامعه وارد می شود، جبران ناپذیر است .

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه نباید از نقش نیروهای مردمی غافل شویم، گفت: در حوزه عفاف و حجاب از سال گذشته برنامه های منظمی با ساماندهی نیروهای مردمی در استان صورت گرفته و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

همچنین محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در این جلسه افزود: در اجرای این طرح همراهی گروه های مرجع در مسائل اجتماعی نتیجه را سرعت می بخشد و باید جلساتی را نیز با حضور هنرمندان، اساتید دانشگاه و فعالان اجتماعی برای همگرایی و هم اندیشی برگزار کرد.

در ادامه حسین رجبی، دادستان مرکز استان قزوین گفت: بعد از آغاز این طرح، ناهنجاری های اخلاقی در استان به جد پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد ۱۷۰ نفر در استان قزوین در قالب ده تیم در حوزه عفاف و حجاب آموزش دیده و در اجرای این طرح با دستگاه های انتظامی همکاری خواهند داشت.

سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تاکید فرمانده انتظامی کشور و بیانات مقام معظم رهبری، همه دستگاه های استان، پلیس را در اجرای این طرح حمایت و همراهی کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =