در تماس تلفنی با وزیر خارجه عمان؛
امیرعبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی آرامش و ثبات منطقه را برهم بزند

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای عمان خود تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می داند و اجازه نمی دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

به گزارش خبرآنلاین، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات منطقه، به خصوص تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفت وگو و رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه های کشورمان را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی تجاوزگر رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات کشورمان در عرصه های سیاسی و حقوقی و بین المللی را تشریح کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می داند و اجازه نمی دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشورهای موثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =