اجرای  طرح بررسی سلامت دهان و دندان برای ۴۰۰ دانش آموز

طرح بررسی سلامت دهان و دندان و ویزیت رایگان دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و دبستان در دو مدرسه سمنان و روستای رکن آباد انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مدیر بخش اطفال کلینیک دندانپزشکی بیمارستان سینا گفت:در مرحله نخست این طرح دانش آموزان از لحاظ وضعیت بهداشت دهان و دندان مورد بررسی قرار گرفته و شناسنامه سلامت برای آنها صادر شد تا والدین در جریان آن قرار گرفته و برای بهبود شرایط سلامت دهان و دندان دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر فاطمه پاچناری افزود:از تعداد دانش آموزی که در منطقه روستایی در این طرح شرکت کردند حدود ۸۰ دانش آموز نیاز به ارائه خدمات اورژانسی (کشیدن دندان)داشتند که با مساعدت بیمارستان مقرر شد این خدمت به صورت رایگان به آنها ارایه شود.

دکتر پاچناری اظهار داشت:گروه سنی پیش دبستانی و دبستان به دلیل مرحله گذار دندانی از شیری به دائمی گروه بسیار مهمی هستند چون پوسیدگی و عدم توجه به دندان های شیری تاثیرات منفی زیادی بر دندان های دائمی خواهد داشت.

این متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح گام موثری در راستای ارتقا بهداشت دهان و دندان کودکان سمنان باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =